Shaping new tomorrow | Analyse

Problemformulering
1. Redegør for Shaping New Tomorrow igennem en virksomhedskarakteristik. Redegør derudover for udviklingen af dansk eksport af modetøj de seneste 5 år

2. Analyser SNT´s målgruppe samt udformningen af deres marketingsmix

3. Lav en analyse af Shaping New Tomorrow´s promotion på deres hjemmeside, herunder særligt de sproglige og visuelle virkemidler.

4. Diskuter hvordan din analyse af deres hjemmeside passer sammen med den målgruppe de henvender sig til. Kom derudover gerne omkring, hvad de kunne gøre bedre

Indledning
Shaping new tomorrow er startede af 3 nordjyske barndomsvenner, Kasper Ulrich, Christoffer Bak og Christian Aachmann.

De 3 kammerater valgt at starte deres virksomhed med en vision omkring at gøre hverdagene nemmere for alle mænd

da de selv synes det altid har været lidt besværligt at skulle finde det helt rigtige tøj, og da de alle 3 bedst kunne lide det klassiske look var det det de har gået

men grundet af at det ikke altid kunne være lige behageligt at have looket, satte de foden ned og startede deres eget.

Shaping New Tomorrows første kampagne ”the first pants that makes sweatpants unnecessary” (https://ivaerksaetterhistorier.dk/shaping-new-tomorrow-mere-end-10doblet-efter-loevens-hule/)

Blev til den succes at de fik tjent 150.000kr. og ikke nok med det kørte de deres næste kampagne for deres militære underbukser hvilket indbragte dem ca. 350.000kr.

Jeg finder det interessant hvordan de kan få skabt et godt brand på så få og det er det jeg har tænkt mig at komme ind på i denne opgave.

Indholdsfortegnelse
Indledning:
Problemstilling
Problemformulering
Metode
Relevans
Kildeoversigt
Målgruppe
- Fase 1.
- Fase 2.
- Fase 3.
- S
- M
- O
- K

4 p’er
- (p)rodukt.
- (P)ris.
- (p)romotion.
- (p)lace

SWOT.
- Stærke sider (intern)
- Svage sider (intern)

Den interne situation.
Kilder
Den eksterne situation.

Uddrag
For at finde målgruppen for SNT skal vi ind og bruge segmenterings variabler netop for at finde den målgruppe der passer bedst til dem.

SNT er jo en herretøjsvirksomhed som sælger det lidt finere tøj, nu skal de finde ud af hvilken aldersgruppe deres målgruppe har og hvor i livet de er placeret, hvilken uddannelse har de evt. hvilket job har de.

For SNT har religion ingen betydning, da de ikke går op i om du eks er kristen eller jøde derimod har det en stor betydning for dem om man er loyal eller om man hele tiden skifter mærke.

For at SNT kan finde deres segmentering på markedet er de nødt til at bruge segmenteringsprocessen, selve processen har 3 faser.

---

Muligheden for kontakt med målgruppen er meget nem, da det er unge og dem op til 50 som de sigter efter.

Det er nemmeste for dem at bruge de sociale medier da alle er på dem, derfra giver det dem en nem adgang til reklamer på diverse sociale medier, såsom Facebook eller Instagram.

Selvfølgelig vil der også altid være mulighed for at hænge reklamer rundt omkring ved busstopsteder, eller for den sags skyld rundt omkring inde i København eller mange af de andre store byer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu