Shaping New Tomorrow | Afsætning | 10 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik 1
Metodevalg/metodeanvendelse 1
Kritiske succesfaktorer 2
Virksomhedens udfordringer 3
Handlingsforslag 4
Konsekvenser 7
Refleksion over gruppens arbejde 8
Litteraturliste 9
Bilag 11
- Bilag 1: Regnskabsanalyse 11
- Bilag 2: Business Model Canvas 16
- Bilag 3: Omverdensanalyse 18
- Bilag 4: SWOT-analyse 21

Uddrag
Shaping New Tomorrow er et dansk anpartsselskab, der blev stiftet i 2015 af tre barndomsvenner Christoffer Bak, Christian Aachmann og Kasper Ulrich.

Virksomheden er en handelsvirksomhed, som opererer i tøjbranchen, herunder beskæftiger de sig med e-handel og detailhandel.

Virksomhedens vision at konstruere tøj, som gør hverdagen nemmere for mænd. Shaping New Tomorrow har i alt fire fysiske butikker i henholdsvis Aalborg, Odense, Aarhus og København.

Endvidere opererer virksomheden på nærmarkeder som Tyskland, Sverige, Holland samt England. Shaping New Tomorrow’s stærke sider er deres koncept, hvilket medfører en konkurrencemæssig fordel.

Derudover har virksomheden kernekompetencer i produktudvikling og branding. Virksomhedens hovedsagelige målgruppe er kvalitetsbevidste forbrugere, som er villige til at betale ekstra for kvalitet og komfort.

Shaping New Tomorrow har i alt 80 ansatte fordelt på alle deres markeder samt en bruttofortjeneste på t.kr. 45.256 i år 2019/20.

---

Handlingsforslaget er anvendelse af vækststratergien intensivering, herunder markedspenetrering.

En positiv konsekvens ved handlingsforslaget indebærer, at virksomheden forøger det effektive marked, som medvirker til en øget kendskabsgrad.

Derudover kan handlingsforslaget bidrage til forøget markedsandele, hvilket er en positiv konsekvens.


En negativ konsekvens af handlingsforslaget er, at Shaping New Tomorrow får øget de kontante kapacitetsomkostninger, grundet øget salgsfremmede omkostninger.

Derudover er der begrænset vækst i forbindelse med vækststrategien, fordi effektiviteten er ukendt. På den anden side, er det en positiv konsekvens

at Shaping New Tomorrow kan udkonkurrere deres konkurrenter, idet markedsføringsindsatsen bidrager til mere opmærksomhed på virksomhedens produkter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu