Segway | Analyse | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Forklar ved hjælp af definitionen på diffusion hvad der skete med diffusionen af Segway.

2. Forklar hvordan de forskellige adoptantgrupper har taget eller ikke taget innovationen til sig.

3. Forklar ud fra Rogers faktorer, hvorfor Segwayen aldrig slog an på B2C markedet.
1 Relative fordel
2 Observerbarhed
3 Testbarhed
4 Kompatibiliet
5 Kompleksitet
6 Opfattet risiko

Uddrag
Segwayen blev introduceret i 2002 og er et eksempel på en innovation, der har haft et langt diffusionsforløb. Den blev præsenteret som en revolution, der ville ændre transportmønstrene i byerne.

I medierne skrev man ligefrem om en nyhed, der var større end internettet, og producenten forventede at sælge 10.000 stk. pr uge ved udgangen af 2002. Seks år efter var det samlede salg kun nået op på 30.000 stk.

Teknologisk fungerer Segwayen meget effektivt med minimalt energiforbrug. Enkelte trendsættere købte produktet, men flertallet tog aldrig imod innovationen.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu