Segmentering og målgruppevalg | Noter

Indholdsfortegnelse
SMP-modellen:
- Segmenteringsprocesen
- Segmenteringsprocessen (trin for trin)
1. Fastlæggelse af konsumenthed
2. Fastlæggelse af segmenteringskriterier
- Kriterier:
- Segmenteringskriterier på B2B-markedet:
3. Vurdering af segmenterne
4. Valg af målgruppe
5. Fastlæggelse af målgruppestrategi
- Nye segmenteringsmåder
- Personaer

Uddrag
- Modellen benyttes, når virksomheden i forbindelse med sin markedsføringsstrategi, skal fastlægge segmentering, målgruppevalg og positionering.

---

- Segmentering er en proces, der gennemføres for at inddele et marked i homogene brugergrupper med homogene præferencer i forhold til virksomhedens produkt. Disse ensartede grupper kaldes segmenter

- For at finde den optimale målgruppe, der skal tilfredsstilles via ønsker og behov, segmenterer virksomheder markedet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu