Segmentering af bilmarkedet | Opgave

Indledning
Segmentering er en opdeling af en større helhed, som er afgrænset af flere bestemte kriterier. Segmentering bruges tit af virksomheder, for at de kan finde deres ideelle målgruppe.

I dette tilfælde skal man segmenter markedet for biler. Bilmarkedet er meget bredt og understøtter flere forskelige målgrupper med bl.a. indkomst, bopæl, livsfase osv.

Uddrag
Der er valgt segment 2 og segment 4 som er mest interessant at undersøge i forhold til markedet for en stor BMW.

Segment 2 omfatter personer mellem 18 og 30 år med en indkomst på 150.000 til 300.000 kr. Disse personer har et stort rådighedsbeløb og benytter sig derudfra af både overvejelseskøb og impulskøb.

Dette udvalgte segment menes at have en stor interesse indenfor produktet, men dog også skal overveje købet over en periode, men er mere tilbøjelig for at købe det.

Segment 4 omfatter personer mellem 30 og 60 år med en indkomst på 100.000 150.000 kr. Disse personer har ikke en stor indkomst, så derfor vil det kræve en længere opsparing før personerne har råd til en stor BMW.

Det vil være et overvejelseskøb, fordi det er mange penge for dem, og en stor udgift at have en BMW for dem. Det udvalgte segment menes at ikke have en stor interesse indenfor købet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu