Rynkeby Foods AS | Afsætning | 10 i Karakter

Opgavebeskrivelse
Opgave 1. Karakteriser det marked, Rynkeby Foods befinder sig på

Opgave 2. Virksomhedens interne forhold er af afgørende betydning for at skabe merværdi for kunderne og dermed opnå den ønskede vækstrate
- Indgående logistik
- Produktudvikling:
- Produktion:
- Marketing:
- Konklusion:

Opgave 3. Analyser virksomhedens anvendelse af produkt-parameteren

Opgave 4. Diskutér følgende udsagn:
• Det er en svag side for Rynkeby Foods A/S, at virksomheden kun i begrænset omfang producerer private label.
• Virksomhedens konkurrencemæssige position udgør en konkurrencemæssig fordel for Rynkeby Foods A/S.
• Sundhedstrenden er en stor mulighed for Rynkeby Foods A/S

Indledning
Fødevarevirksomheden Rynkeby Foods a/s er en virksomhed, der har frugtbaseret produkter indenfor deres branche.

Jeg vil i min opgave redegør for, hvordan det hele er opstået, omkring deres konkurrenter, og undersøge hvilke konsekvenser de stigende råvarepriser har på virksomhedens økonomiske situation.

Uddrag
Rynkeby Foods benytter sig af intensiv distribution i og med de sælger deres produkter i så mange butikker som muligt.

Det er vigtigt at skille sig ud når en virksomhed som Rynkeby Foods skal sælge sit produkt, da der er mange udbydere af juice på markedet.

Det er ikke kun produktet i sig selv der skal skille sig ud, men måden Rynkeby Foods sælger det på. Her er promoveringen en vigtig salgsstrategi

som Rynkeby Foods har brugt en del omkostninger på. I reklamefilmen fra det givende materiale differentiere de sig blandt andet ved ikke at fortælle om deres konkurrencemæssige fordele

som eksempelvis deres sortiment i forhold til andre konkurrerende virksomheder. I stedet vælger de at fokusere på en reklame der fanger modtagerens opmærksomhed der henviser til modtagerens emotionelle følelser og den vej gennem

får modtagerens interesse, som kan medføre salg for virksomheden. Virksomheden har mange omkostninger vedrørende markedsføring.

Deres overordnede strategi er at ramme befolkningen bredt, her er aben Rynke en central kommunikation, som er med til at skabe et tidligere nævnt, emotionelt indhold i kampagnerne.

Derfor anvender Rynkeby Foods ESP (Emotional Selling Proposition) når de reklamerer for brandet Rynkeby.

Aben Rynke har i Danmark en kendskabsgrad på 90 procent, hvilket i den grad betyder at Rynkeby markedsfører sig klogt.

Rynkeby Foods markedsfører sine produkter primært gennem TV. I Markedsføringen adskiller virksomheden de tre produkter Rynkeby,

Brämhults og God Morgen. Rynkeby er henvendt til familiesegmentet, hvor Brämhults og God Morgen er mere henvendt til premium- segmentet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu