Indholdsfortegnelse
Snæver konkurrence
Samme produkter:
Samme produktkategori:
Samme behov:
- Roskilde Festivals vision, mission og værdier.

- Vurder, ud fra en sammenlignende analyse af to musikfestivalers visioner og værdier

- Analyse af Roskilde Festivals generiske konkurrencestrategi.

- Analyse af Roskilde Festivals konkurrenters muligheder for at stjæle markedsandele fra Roskilde festival.

Uddrag
- Identifikation af konkurrenterne til Roskilde Festival
Tinderbox, Skanderborg, Langeland og Smukfest er de største konkurrenter Roskilde Festival har. Derfor tager jeg udgangspunkt i dem, når jeg skal bruge konkurrencetragtmodellen.

Samme behov:
Behovet er kort sagt, underholdning. Folk tager primært afsted for at have det sjovt, og blive underholdt. Af den grund har jeg valgt former for underholdning som konkurrenter her.

Karneval - karneval er hvor der musik og udklædning, som fra mit synspunkt i hvert fald er en underholdning. Forskellen her er det med at du overnatter på Roskilde, og at du ikke klæder dig ud.

Sportskampe - Når folk ser en sportskamp, samles de tit en gruppe venner enten foran fjernsynet eller tager hen til selve kampen

og bliver underholdt, imens mange indtager alkohol, hvilket også er en stor del af hele ”Roskilde Festivals turen”. En sportskamp varer dog kun i få timer og indeholder, heller ikke musik.

Comedy shows - Et comedy show, går også ud på en person der står og underholder et publikum. Dette er bare meget mere roligt, end Roskilde.

- Roskilde Festivals vision, mission og værdier.
Vision - ”We believe that music and art can change the world” og ”Roskilde Festival-gruppen er en almennyttig virksomhed: