Reklamepsykologi | Noter Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Hvordan vil I forklare begrebet ’perceptionspsykologi’? (”perception” betyder sanseiagttagelse, erkendelse af verden gennem sanserne). (”At percipere” er at se, høre, føle, smage eller lugte.)

2. Hvordan foregår processen, når vi med vores sanser oplever verden omkring os?

3. Hvad gør vi mennesker når vi ser / opfatter noget, som ikke umiddelbart giver mening for os, eller som vi ikke har set før?

4. Søg efter billeder af kunstneren M. C. Escher på nettet. Hvordan leger han med vores perception gennem sine billeder?

5. Hvad menes med begrebet ”modintuitive opbygninger”, som nævnes i teksten, og hvorfor ”pirrer” sådanne vores forestillingsverden?

6. Kig nøje på de fem reklamer i kapitlet for henholdsvis ”Chat Noir”, ”Information”, ”Samsonite”, ”3 Falke møbler” og ”Audi” og undersøg følgende:

Uddrag
- Den er den psykologiske måde vi afkoder en reklame på, altså hvordan vi forstår reklamen med vores sanser, ud fra hvordan vi ser verden. De prøver også at tricke os, så vi oplever noget som vi normalt ikke ville, f.eks. det med katten.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu