Reklame | Analyse | Knoppers

Indledning
Det velkendte chokolademærke Knoppers, lancerede i 1983 den berømte chokolade-kikskombination. Til at markedsføre dette nye velsmagende produkt blev de nødt til at tænkte innovativt, derfor valgte de at markedsføre det ved hjælp at en tv-reklame.

De brugte denne høje glæde i reklamen, som gjorde at knoppers blev genkendeligt som ”chokoladen der giver dig lykke”.

Denne type reklame er ekstremt attraktiv at analysere og neddykke i, da der er utallige interessevækkende aspekter at finde, f.eks. at kunne aflæse gennem facaden af reklamen.

Uddrag
Der findes derfor næsten en endeløs mængde af forskellige reklame genrer samt måder at sprede det ud på. Men hovedsageligt kigges da på den almindelig reklame, drille reklamen (teasers), internet reklamer og skjulte reklamer.

Nu er den indledende del blevet analyseret, derfor vil jeg beskrive den redegørende del af en reklame analyse. Jeg vil dykke ned og analysere ”Argumenttyper”.

Argumenttyper bliver brugt af en afsender med det ene endemål at overtale eller overbevise modtageren. Det er derfor vigtigt at afgøre, i hvilke sammenhæng man bruger de forskellige former af argumenter afsenderen anvender sig af.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu