Opgavebeskrivelse
I Danmark findes en række optikerkæder på markedet, der er præget af hård konkurrence. De mange udbydere på markedet har valgt at fokusere på forskellige marketingmix.
De fleste kæder bruger outdoor promotion og reklamerer ofte med store rabatter. De to fotos, som illustrerer casen, er taget samme dag på samme sted. De viser tydeligt den hårde priskonkurrence i branchen.
Indholdsfortegnelse
1. Karakteristik af branchen
2. Planlægning af markedsanalyse - Vi ønsker at finde ud af, hvad respondenterne egentlig tænker om deres produkter, service - kender eller ikke?
3. Markedskort
4. Stikprøve
5. Marketingmix
6. Push og Pull strategier
Litteraturliste
Bilag: 1
Uddrag
For at lave en karakteristik af optikerbranchen, vil jeg indsamle de vigtigste informationer om branchen, ved hjælp af den givende opgavebeskrivelse, men også finde information gennem relevante og pålidelige kilder.
Helt tilbage i tiden, har brillen været væsentlig. Brillen har hjulpet mange mennesker, ligesom den hjælper mange mennesker i dag. I optikerbranchen findes utroligt mange udbydere.
Store som små. Små som fx Thiele eller som nævnt i beskrivelsen, Smarteyes; en svensk eget virksomhed, der er ny på markedet. Store som Louis Nielsen.