Rains | Analyse

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik 3
Redegør for Rains anvendelse af produktparameteren 4
Analyse af Rains interne forhold: 5
Forenklede værdikæde 5
Produktudvikling: 5
Produktion: 5
Marketing: 6
Salg og service 6
Kernekompetencer 7
SWOT 7
Stærke sider 7
Savage sider 8
Muligheder 8
Trusler 8
Diskuter følgende udsagn fra casen: 8

Uddrag
RAINS er et relativt nyt anpartsselskab fra 2012, som blev stiftet af den blot 27 år gamle Daniel Brix Hesselager.

Daniel Brix Hesselager var direktør i virksomheden indtil 2017, hvorefter direktørposten blev overtaget af Jan Stig Andersen, grundet hans erfaring på det internationale marked.

I dag sidder Daniel Brix Hesselager i bestyrelsen sammen med Kenneth Davids og Philip Lotko Wormslev. Rains producere selv deres produkter, hvilket gør dem til en produktionsvirksomhed.

Produktionsvirksomheden har haft stor succes i forhold til at komme frem på markedet, hvilket bliver bekræftet i deres resultatopgørelse fra 2019.

Rains ApS afsluttede 2019 med et resultat på 20.315.495 kr., hvilket har gjort virksomheden til internationale markedsledere inden for moderne regntøj.

Rains har haft ambitioner om at genskabe det traditionelle regntøj og deres produkter er skabt til at beskytte kunderne mod regnen.

Deres vision er at skabe nogle produkter, som er så lækre, klassiske og simple i designet. Rains vil give kunderne produkter, som er lækre nok til at gå med, selvom det ikke regner.

Rains startede med at producere et enkelt produkt; en poncho. Efter første sæson udvidede Rains deres sortiment med en komplet kollektion indeholdende både regntæt overtøj, tasker og accessoires.

I dag kan man finde alle deres styles i flere farver, eksempelvis et af deres helt klassiske styles “Long Jacket” fås i 12 forskellige farver og i størrelserne xxs-xl.

Alle har brug for et sæt regntøj, og med Rains sortimentsudvidelse til taske og accessoires, rammer de både den yngre og ældre målgruppe.

Rains henvender sig både til mænd og kvinder, som er alt fra forretningsmænd, til travle mødre og moderigtige teenagere, hvilket gør deres målgruppe meget bred.

De kunder som primært køber Rains får opfyldt et fysisk- og sikkerhedsbehov, da produkterne har til hensigt at holde kunderne tørre fra regnen.

Designet har med tiden opnået en respekt indenfor modebranchen og nogle bærer produkterne for at få anerkendelse, derfor køber nogle produktet med hensigt at dække et egobehov.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu