RAINS | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1) KORT VIRKSOMHEDSKARAKTERISTIK AF VIRKSOMHEDEN RAINS
2) ANALYSE AF RAINS VÆKST - OG KONKURRENCESTRATEGI
- Generiske strategi
- Vækststrategi
- Markedspenetrering (nuværende produkt, på nuværende marked)
- Produktudvikling (nyt produkt på nuværende marked)
- Markedsudvikling (eksisterende produkt på nyt marked)
- Integrationsstrategier
- Forlæns vertikal integration
- Strategisk alliance
3) DISKUSSION AF FØLGENDE UDSAGN
4) IDENTIFICATION AF UDFORDRING FOR RAINS OG MULIG LØSNING AF DEN BELYSTE UDFORDRING

Uddrag
Det de færreste der ser muligheder i regnvejr, men det gjorde RAINS da de fik deres forretningsideen. De vil udfordre den traditionelle opfattelse af regntøj, ved at kombinere mode og funktionalitet.

Deres store fokus ligger i smagsmæssig kvalitet og design, dermed har kunderne præferencer og de befinder sig på det heterogene marked.

Deres vigtigste værdier er altså æstetik, funktionalitet og oplevelse. Deres vision er at være førende indenfor regntøj i Europa, med en mission om at skabe en lyst til at bevæge sig ud i regnen.

På den måde har de skabt en niche mellem mode og outdoor påklædning og fundet et hul i markedet.

Siden har de udbredt deres sortiment og tilføjet diverse komplimenter varer som accessoires, tasker, punge og handsker.

Dybden er derimod begrænset, da deres fokus ligger på kvalitet og simpelt skandinavisk design, der har mange fælles træk og dermed betjener en lille del af markedet.

RAINS benytter sig som følge af det, af den generiske strategi, differentiering fokus (unikt produkt, til en snæver del af markedet)

da deres produkter differentierer sig mht. kvalitet og deres ”skandinaviske” design, som skaber merværdi for konsumenten.

Deres primære målgruppe er unge (16-35-årig), trendsættere, oftest fra storbyområder, med en dynamisk og moderne livsstil.

---

RAINS har benyttet markedspenetrering, for at øge efterspørgslen og salg på nuværende markeder. Deres nuværende marked i Skandinavien er stærkt

da efterspørgslen bliver forstærket af det gennemsnitlige 121 regnvejrsdage. På nuværende tidspunkt er 21% af deres salg i Skandinavien.

Det ønsker RAINS selvfølgelig at vækste for at få det maksimale udbytte, ved at øge deres markedsandel. For at gøre det skal RAINS tilrettelægge deres parametermix.

Med henblik på promotion på nuværende marked, følger RAINS de tendenser man ser med en stigende interesse for sociale medier.

De har blandt andet en stærk platform på Instagram, som nok er det sociale medie der har størst fokus på mode og trendsetting.

Der har de 230.000 følgere og derudover benytter de cookies til, at købe målrettede reklamer. Hvis en konsument viser den mindste interesse for RAINS eller regntøj generelt, vil de altså opleve, at reklamer for netop det dukker op.

Dertil har endda deres eget hashtag, som folk benytter. Det er med til at skabe en god positionere, da kunderne udtaler sig godt om RAINS gennem de opslag, hvilket giver dem symbolsk merværdi og forhøjet kendskabsgrad.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu