Rains | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
REDEGØRELSE FOR VIRKSOMHEDEN RAINS. 2
ANALYSE AF KØBSADFÆRDEN VED REGNJAKKER FRA RAINS. 4
VURDERING AF KONKURRENCESTRATEGIERNE RAINS ANVENDER. 5

Uddrag
I min redegørelse af virksomheden Rains vil jeg give nogle facts omkring virksomheden, placere et af deres produkter i produktets livscyklus (PLC)

fortæller om deres ambitioner og nogle af de initiativer de gør for at komme i mål med deres ambitioner.

Derudover vil jeg give et indblik i nogle af virksomhedens stærke og svage sider og runde denne af med en SW-analyse.

Anpartsselvskabet Rains er en dansk produktionsvirksomhed stiftet i 2012. Rains producere moderigtigt og unikt tøj, sko og accessoires til vejrforhold som ofte opleves i norden.

Siden virksomheden blev stiftet i 2012, er omsætningen vokset med 256 procent så den i 2017 omsatte for knap 146 millioner kroner. Derudover er de også gået fra blot 8 ansatte i 2012 til 35 ansatte, 3 år senere.

Rains primært produkt er regnjakker. Som vist på billedet nedefor så er regnjakker et sted mellem vækstfasen og modningsfasen.

Ragnjakker har været på marked i mange år og har derfor gennemlevet udviklingsfasen og introduktionsfasen. Det stopper aldrig med at regne, så folk stopper ikke med at købe regnjakker foreløbigt.

Dog kan regnjakker opleve en vækst i salget ved hjælp af mærker som Rains. Mærker som gør det muligt at bære en praktisk regnjakker samtid med at man bære en moderigtig jakke.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu