RAINS | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1) KORT VIRKSOMHEDSKARAKTERISTIK AF VIRKSOMHEDEN RAINS
2) ANALYSE AF RAINS VÆKST - OG KONKURRENCESTRATEGI
- Generiske strategi
- Vækststrategi
- Markedspenetrering (nuværende produkt, på nuværende marked)
- Produktudvikling (nyt produkt på nuværende marked)
- Markedsudvikling (eksisterende produkt på nyt marked)
- Integrationsstrategier
- Forlæns vertikal integration
- Strategisk alliance
3) DISKUSSION AF FØLGENDE UDSAGN
4) IDENTIFICATION AF UDFORDRING FOR RAINS OG MULIG LØSNING AF DEN BELYSTE UDFORDRING

Uddrag
Det de færreste der ser muligheder i regnvejr, men det gjorde RAINS da de fik deres forretningsideen. De vil udfordre den traditionelle opfattelse af regntøj, ved at kombinere mode og funktionalitet.

Deres store fokus ligger i smagsmæssig kvalitet og design, dermed har kunderne præferencer og de befinder sig på det heterogene marked.

Deres vigtigste værdier er altså æstetik, funktionalitet og oplevelse. Deres vision er at være førende indenfor regntøj i Europa, med en mission om at skabe en lyst til at bevæge sig ud i regnen.

På den måde har de skabt en niche mellem mode og outdoor påklædning og fundet et hul i markedet. Siden har de udbredt deres sortiment og tilføjet diverse komplimenter varer som accessoires, tasker

punge og handsker. Dybden er derimod begrænset, da deres fokus ligger på kvalitet og simpelt skandinavisk design, der har mange fælles træk og dermed betjener en lille del af markedet.

RAINS benytter sig som følge af det, af den generiske strategi, differentiering fokus (unikt produkt, til en snæver del af markedet)

da deres produkter differentierer sig mht. kvalitet og deres ”skandinaviske” design, som skaber merværdi for konsumenten.

Deres primære målgruppe er unge (16-35-årig), trendsættere, oftest fra storbyområder, med en dynamisk og moderne livsstil.

De opererer både på B2B og B2C markedet, da de både har egne butikker og nethandel, men også har samarbejde med forskellige mellemhandlere.

Anpartsvirksomheden RAINS blev etableret af Daniel Brix Hesselager i 2012. Han gik sammen med 3 andre parter og sammen opnåede de en omsætning på 14 mio. kr. med et resultat på 2 mio. kr. før skat, første regnskabsår.

Siden har de haft en stigende udvikling og vundet Gazelle prisen i år 2018. I 2015 havde de et års resultat på 13.608.000 mio. og vækstet med 33% i 2019, så deres årsresultat der var 20.314.000.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu