Rains | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Lav en kort virksomhedskarakteristik af Rains. Omfang: 3/4 side – 1 side (20%)

2. Redegør for Rains anvendelse af produktparameteren. (20%)
- Produkt og Kvalitet
- Sortiment
- Mærke
- Livscyklus
- Emballage
- Produkt og vare
- Branding

3. Lav en analyse af Rains interne forhold. (50%)
- Analyse:
- Værdikæde for produktionsvirksomhed , den forenklede :
- Produktudvikling
- Produktion
- Salg og service
- Værdikædens bidragelse til virksomheden
- SWOT-opstilling
- Stærke sider
- Svage sider
- SW-modellens bidragelse :

4. Diskuter følgende udsagn fra casen: ”Det er vores ambition at eje mere af værdikæden og på længere sigt have færre agenter, dvs. flere egne butikker på flere markeder”. Se p. 9. i casen. Hvilke argumenter ser du for og imod dette? (10%)

Uddrag
Rains Aps er en dansk regntøjsvirksomhed, som udvikler regnjakker, overtøj, taske og andre accessoires.

Rains som blev grundlagt i 2012 af Daniel Brix Hesselager, som har været administrerende direktør frem til 2017.

Efterfølgende har Jan Stig Andersen overtaget pladsen som administrerende direktør. Virksomheden ejes i dag af Daniel Brix Hesselager, Philip Lotko og Kenneth David.

Siden 2012 har det gået hurtigt for rains og de har efter sigende vækstet en del. Udover det har de skabt en stor international position inden for deres kategori moderigtigt regntøj og accessoires.

Branchen de er placeret på, er modebranchen inde for engrohandel af eksklusivt og moderigtigt regntøj.

Deres vision er baseret på “at skabe produkter, som bidrager til den positive udendørs oplevelse. Kombineret med vores entusiasme for at skabe unikke

funktionelle og tidssvarende produkter, er vores tre vigtigste værdier: æstetik, funktionalitet og oplevelser”.

Rains produkter er udviklet med en inspiration fra det minimalistiske skandinaviske design og en tanke om, at kunderne skal kunne udtrykke sig selv gennem deres overtøj.

De vægter funktionelle detaljer og komfort højt hos deres kollektioner, som bliver udgivet to gange om året - forår/sommer og efterår/vinter.

Deres ide er baseret på, at deres kunder skal have en positiv udendørs oplevelse ved hjælp af deres livsstilsprodukter. Deres mission er at skabe det største brand indenfor mode regntøj før 2021.

Virksomheden har hovedkontor i Århus hvor deres produktudvikling foregår. Deres showroom og salgskontor holder sted i København.

Deres 26 ansatte er fordelt ud på hovedkontoret i Århus, København samt New York og Shanghai.

---

Produkter gennemgår også en livscyklus. Produktet starter i udviklingsfasen, hvor det bliver designet og produceret af Rains.

Rains sætter stor pris på at deres produkter er unikke og moderne, men stadig passer ind i deres kategori. Under introduktionsfasen bliver produktet introduceret på markedet.

Det kan bla. gøres gennem deres kataloger, nyhedsbreve og sociale medier, så de gør produktet interessant for nye købere. De markedsfører dermed i introduktionsfasen.

Efter introduktionsfasen begynder produktet at vækste og når hermed til vækstfasen. Forbrugerne får øjnene op for Rains nye produkter, og de bliver mere og mere eftertragtet.

Rains indtjening stiger, og produkterne bliver også interessante for de andre konkurrenter og markedet.

Derfor er det også vigtig for Rains at være opmærksomme vækstfasen, da flere af deres konkurrenter kommer, bliver vækst dygtige.

Rains vækst har forblevet stigende, siden første udgivelse af en kollektion i år 2012, og de forsøger derfor at opretholde overskuddet og væksten med de nye produkter.

Når modningsfasen når produkterne, er Rains allerede i gang med nye produktioner og fastholder således altid nyheder og indtjening. Konkurrencen på markedet bliver hermed også hårdere og udbyderne bliver flere.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu