Rains | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik:
Redegør for Rains anvendelse af produktparameteren:
Lav en analyse af Rains interne forhold:
Produkt udvikling:
Produktion:
Marketing:
Salg og service:
Kernekompetencer:
SW-opstilling:
Diskuter følgende udsagn fra casen:

Uddrag
Rains ApS er en dansk produktionsvirksomhed, som har videreudviklet det klassiske, lidt kedelige regntøj, til noget mere moderne og lækkert regntøj.

Deres selvskabsform er anpartsselskab, og de er en produktionsvirksomhed, da de selv producere deres produkter.

Virksomheden blev grundlagt i 2012 af Daniel Brix Hesselager, som var direktør i virksomheden frem til 2017, hvor Jan Stig Andersen nu har overtaget direktørposten.

Jan Stig Andersen overtog, da han har mere erfaring inden for det internationale marked. I dag er Rains ejet af Daniel Brix Hesselager, Philip Lotko og Kenneth Davids.

Formålet og kernekompetencen ved virksomheden, er at skabe nogle simple og lækre produkter som kan holde folk, og deres ting tørre i regnvejr.

De har ud over det, gået med visionen om, at de vil lave noget regntøj, som folk synes er lækkert nok, til at gå med, selvom det ikke regner.

Rains har gennem tiden skabt rigtig hurtig vækst på markedet, og er på kort tid blevet internationale markedsledere inden for moderne regntøj.

Virksomheden har udvidet deres sortiment til i stedet for kun at sælge overtøj, så sælger de nu også tasker og accessories.

Rains har en meget bred målgruppe, da de både henvender sig til mænd og kvinder, som er alt fra forretningsmanden til dagplejemoren til den mere moderne teenager.

Ud over det så har alle brug for regntøj, primært alderen 25 og op efter, men i og med at de har udvidet deres sortiment til også at sælge tasker og accessories

forsøger de på den måde at ramme den lidt yngre målgruppe også, da deres tasker er meget stilrene og simple, og dermed matcher det de unge søger.

Der udover sælger de alle deres produkter i mange forskellige farver, nogle produkter med helt op til 10 forskellige farvemuligheder.

Det gør at de rammer flere forskellige typer af mennesker, da de laver lidt til enhver smag. Et eksempel kunne være deres klassiske regnjakke.

Den sælges både i en mande og dame version, og i dameversionen er der 15 forskellige udskæringer af regnjakken i et stort farveudvalg.

Det gør at du som kunde kan finde den regnjakke som passer bedst til dig. De ønsker også at deres kunder kan udtrykke sig selv og sin identitet gennem det overtøj, de har på.

Hvis man køber produkter fra Rains, får man både dækket sit selvrealiseringsbehov, men også det fysiske behov.

Da man køber produktet for sin egen skyld og lyst, men også i hensigt om at forblive tør for regnen. Rains tre vigtigste værdier er æstetik, funktionalitet og oplevelser, og overordnet lever de op til alle tre ting.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu