R2BREWERY

Indledning
Denne opgave indeholder en virksomhedskarakteristik af R2BREWERY, samt en analyse af virksomhedens produkter/sortiment og virksomhedens promotion. Opgaven afsluttes ved en vurdering af hvilke vækststrategier virksomheden kan vælge i fremtiden.

Virksomhedskarakteristikken er med til at skabe overblik over R2BREWERY’s interne situation, og dermed beskriver virksomhedens væsentligste kendetegn. Produktet er det mest natulige at faslægge først, idet den øvrige parameterindsats tager udgangspunkt i produktet(de 4 p’er). Promotionen er med til at beskrive hvordan virksomheden kommunikerer med markedet, og om virksomheden rammer deres målgruppe. Vækstrategien bruges som planlægning, der skal sikre opfyldelsen af virksomheden vækstmål.

Indholdsfortegnelse
VIRKSOMHEDSKARAKTERISTIK
ANALYSE AF VIRKSOMHEDEN PRODUKT/SORTIMENT
ANALYSE AF VIRKSOMHEDENS PROMOTION
DISKUTER OG VURDER HVILKE VÆKSTRATEGIER VIRKSOMHEDEN KAN VÆLGE I FREMTIDEN, OG HVORFOR

Uddrag
Et produkt bliver defineret, som ethvert hångribeligt markedstilbud, som kan tilfredsstille forbrugerens pain eller behov . R2BREWERY’s produkter er specialøl fra både Raasted Bryghus og Randers Bryghus. R2BREWERY’s produkter klassificeres som kortvarige produkter, da deres produkter forbruges samtidig med at de anvendes.

Dette skyldes at virksomheden fremstiller øl, som er en drikkevarer, og i det øjeblik øllen drikkes(anvender), forbruges den. Eftersom R2BREWERY fremstiller specialøl, er deres produkttype specialvarer. Dette giver produktet en imagemæssig kvalitet, da der en vis prestige og image, ved købet af specialøl, i stedet for dagligvarer øl.

---

Virksomheden R2BREWERY benytter sig af flere promotionsformer. Eftersom virksomheden ikke har en fysisk butik, skaber der deres relationer på andre måder. Dette sker blandt andet gennem promotionsformen sales promotion. Sales promotion kommer til udtryk gennem deres årlige event, hvor kunder kan komme til ølsmagning og få en rundvisning på bryggeriet.

Igennem sales promotion kan kunderne skabe kendskab til deres mærke, men også skabe kendskab til deres produkter, og på den måde opbygge en præference hos forbrugerne. Dog kan promotionsformen også være omkostningsfuldt, trods det at forbrugerne betaler for ølsmagningen. Dette er grundet, hvis forbrugerne ser eventet som en engangsforestilling, og derved kun som en oplevelse, hvor de ikke har en videre tanke om at købe øllene i fremtiden, vil promotionsformen dermed ikke skabe den forventede effekt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her