Porters Five Forces – Toms

Indledning
Toms fabrikken blev grundlagt i 1924 af Hans Trojel og V.H. Meyer. Virksomheden har udviklet sig igennem tiden, deres sortiment er stort og bredt, og de har opkøbt flere virksomheder, dvs. at de nu har stor andel af markedet i Danmark.

Et marked som er præget af flere udbydere af samme produkttype. Vi har nedenfor valgt at tage udgangspunkt i virksomheden Toms, som er en af markedslederne i Danmark inden for snacks.

Vi har udarbejdet en brancheanalyse med Porters Five Forces, hvor vi berører de fem punkter kunder, substituerende produkter, leverandører og potentielle indtrænger der kan være på markedet for ’snacks’ som Toms befinder sig på.

Indholdsfortegnelse
Kunder
Substituerende produkter
Leverandører
Potentielle indtrængere
Konklusion af brancheanalysen

Uddrag
Alt i alt har Toms et godt koncept og sortiment, der medfører at de vil stå stærkt over for de trusler der kommer udefra på Markedet.

I forhold til nye udbydere er Toms konkurrence situation god. Der er ikke er mange konkurrenter der kan leve op til Toms omsætninger, med mindre vi kigger internationalt for at se hvem der er større på slikmarkedet.

Selvom ingen af de danske konkurrenter kan måle sig med Toms, skal der ikke omsættes for højere beløb, da det vil være nemt for kunderne at finde et substituerende produkt, som dog ikke er ligeså luksuriøst som Toms. Derudover vil der ikke være udsigt til potentielle indtrængere da det er omkostningstung og der er en del sundheds- og hygiejnekrav som de nye indtrængere skal leve op til.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu