Ølbranchen | Analyse

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for ølmarkedet. Inddrag bilag 1-4. Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inklusive mellemrum.

2. Virksomhederne på ølmarkedet bliver påvirket af konkurrenceforholdene...

3. Foretag en analyse af købsadfærden ved køb af øl.

Uddrag
1. Redegør kort for ølmarkedet. Inddrag bilag 1-4. Besvarelsen må maksimalt fylde 2400 anslag inklusive mellemrum.

Aktiviteten inden for den danske ølproduktion og bryggerier spillede en stor rolle i 2017.

I 2017 debuterede 30 nye bryggerier og kontraktbryggerier med øl, hvilket var en ny rekord her hjemme i Danmark.

Dette betød at Danmark nu med 30 nye bryggerier var oppe på 197 bryggerier i alt. De fleste af bryggerierne finder hjemme i de mindre byer og små øer.

De bidrager til den lokale sammenhængskraft, økonomi og beskæftigelse. Udover de mange nye bryggerier på markedet, så er der også kommet rekordmange øl for enhver smag.

2017 var altså også året for flest nye præsentationer af øl. Her blev der i alt præsenteret 1.662 nye øl. Dette betyder at ølforbrugerne har fået flere valgmuligheder. (Bilag 1)

Hvis man tager et kig på mikrobryggerierne, viser det sig at de er hårdt presset, og det er grundet industribryggerne fører sig frem som mikrobryggerier, dog med en helt anderledes omkostningsstruktur, hvilket er det helt grundlæggende problem.

Dette medfører at mikrobryggerierne slet ikke kan hamle op med de prissætninger som industribryggerierne har sat sig.

Derudover er det svært for ølforbrugene at skelne mellem øl som er brygget af de store og øl som er brygget af de små bryggerier.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu