Ølbranchen | Afsætning | 10 i karakter

Indledning
Danmark er velkendt for deres øl samt alkohol indtag. Mange danskere har som vane at nyde en kold øl i de varme sommer dage.

Disse danskere er forbrugerne i øl branchen. Øl branchen er i udvikling og en markant stigning i antallet af bryggerier har fundet sted.

I 2017 trådte 30 nye danske bryggerier ind på markedet. Nye bryggerier opstår oftest i små byer og øer, derfor har de haft en positiv virkning på lokal sammenhængskraft, økonomi og beskæftigelse.

Stigningen i bryggerier har nu skabt flere valgmuligheder for forbrugerne og mere præcist øl entusiasterne.

Uddrag
Generelt er købsadfærden i øl-branchen et vanekøb eller impulskøb. Flere Danskere er loyale til et bestemt øl-brand og har det dermed som et vanekøb.

Det ses at unge ter sig mod impulskøb, da de eksperimentere mere med drikkevarer og tit vælger drikkevarer for at slukketørsten til f.eks. festivaler.

Der findes flere forskellige former for købemotiver når det gælder øl. Her er det b.la. bandwagon at købe økologisk øl eller alkohol fri øl.

Et stigende salg af økologisk og alkoholfri øl er komme som følge af en trend i form af sundhedstrenden eller andre trends.

Dette kan også tilkobles til minerva modellens grønne segment hvor der oftest bliver købt økologisk.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu