NYATI | Afsætning

Opgavebeskrivelse
1. Karakteriser NYATIs produkt;
2. Analyser udvalgte forhold i NYATIs omverden;
3. Analyser købsadfærden for en udvalgt målgruppe ved køb af en safarirejse hos NYATI;
4. Vurder NYATIs promotion;

Uddrag
Metode; I dette afsnit vil jeg fortage en helhedsvurdering af N´s anvendelse af forskellige promotionformer baseret på om virksomhedens udvalgte kommunikationskanaler stemmer overens med deres målgruppe.

Som tidligere nævnt er N´s kernemålgruppe folk over 50 år med en indkomst over middel.

Her kommer flertallet fra Jylland for det tidligere har været fra København og det øvrige Sjælland. Her er det ofte bedsteforældrene der betaler og inviterer familien på ferie for at fejre større anledninger som jubilæum og fødselsdage.

Købstypen for et køb af en safarejse er et overvejelseskøb, da forbrugerne foretagere en gennemarbejdet informationssøgning. Her får forbrugeren både inspiration gennem anmeldelser på Trustpilot eller familie og venner.

Dette kan dog være problematisk for virksomheden, idet der er hård konkurrence på markedet, hvor der er mange udbydere der tilbyder et bredt sortiment af rejser til bl.a. Afrika og resten af verden.

N benytter sig generealt af forskellige kommunikationskanaler for at ramme deres målgruppe med et markedsføringsbudget på 190.000kr. Her bruges en stor del af budgettet på bannerreklamer og Adwords. Ved brug af Adwords øger virksomheden aktiviteten på deres hjemmeside ved indsamling af ”cookies”.

Her kan virksomheden nøjagtigt tracke, hvilke kunder der har besøgt hjemmesiden. Desto mere virksomheden betaler desto højere kommer de op i søgeresultaterne. Denne promotionsform er enorm effektiv for N af benytte, da den bl.a. skaber en større eksponering.

Her rammer virksomheden de købsmotiverende kunder, og styrker sandsynligheden for at kunderne besøger deres hjemmeside. Samtidig fanger N kunderne på det rette tidspunkt, når de er parate til at modtage informationer. På den anden side kan det diskuteres om det er nødvendigt at benytte denne promotionform.

Denne promotionform kan hurtigt blive dyr grundet den stor konkurrence på markedet, og samtidig tager det lang tid og kræver det en lang proces for virksomheden at opbygge en god Adwords.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu