Novasol – Omverden og konkurrencesituation | Afsætning

Kort om Novasol

Novasol blev etableret i 1968, dengang hed de ”Nordisk ferie”, formålet var at sælge hytteferier i Norge. De skifte i år 1976 navn til Novasol, altså de kasserede navnet ”Nordisk ferie”.

I 1993 skete der en stor ting for Novasol, de fusionerede nemlig Novasol med ”Dansk Familieferier”.

Jan Haapanen, adm. direktør i Novasol, siger at deres mission er, ” at være den førende virksomhed i verden inden for formidling af privatejede ferieboliger. Det skal ske ved at tilbyde en troværdig formidling af ferieboliger og ved at være det foretrukne bindeled mellem ferieboligejer og feriegæster”.

Sociokulturelle faktorer

Det har været en trend i mange år at benytte feriehytter som ferie, oftest i sommerferien. Der er også mange som benytter feriehytterne i helligdagene, det skyldes at mange tager en dags fri, så kommer de lidt væk fra hverdagen, også har de haft et par dages ferie i en af feriehytterne, det er meget populært, det er derfor mange af hytterne er udsolgt op til store helligdage, da de for ”foræret” nogle dage, så bliver det nemt til en ”mini” ferie.

De potentielle kunder ønsker gerne at feriehytterne er rummelige og har massere plads, det skyldes at mange gerne vil bruge deres ferie på at være sammen, de vil gerne blive rystet sammen, sidde og spille kort om aftenen, og nyde tilstedeværelset. Det er derfor de fleste feriehytter på Novasol er store, der er massere af plads til leg og en stor spisestue hvor man kan slappe af og være sammen, det er noget som kunderne sætter pris på, da de gerne vil bruge deres ferie på at være sammen.

Teknologiske faktorer

Der er ikke sket så meget indenfor den teknologiske verden, ikke udover at alt foregår online nu, du booker og betaler online. Alt markedsføring foregår over de sociale meder og på deres hjemmeside, der er sket meget indenfor den teknologiske verden, men det er ikke noget som har påvirket Novasol negativt, tvært imod, det er kun blevet nemmere for Novasol at få afsat deres feriehytter

Indholdsfortegnelse
Litteraturliste 2
Web 2
Bøger 2
Karakteriser kort det marked Novasol Danmark befinder sig på. 4
Kort om Novasol 4
Markedet, samt Novasols position på markedet. 4
Analyser omverdens forholdene for Novasol i Danmark. 5
PEST-modellen 5
Politiske faktorer 5
Økonomiske faktorer 5
Sociokulturelle faktorer 6
Teknologiske faktorer 6
Opsamling 6
Analyser konkurrencesituationen for Novasol i Danmark. 7
Konkurrence tragt 7
Samme produkt 7
Samme produktkategori 7
Samme behov 7
Alle produkter 7
Opsamling 7
Porters five forces 8
Nye indtrænger 8
Leverandøre 8
Kunder 9
Substituerende produkter 9
Konkurrencesituationen i branchen 10
Diskuter Novasols vækststrategi 10
Ansoffs vækstmatrice 11
Opsamling 12

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her