Normal AS | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for virksomheden Normal.

2. Analyser 1-2 relevante faktorer i virksomhedens uafhængige omverden.

3. Analyser Normals vækststrategier.

4. Diskuter følgende udsagn:
o Virksomheden Normal er karakteriseret ved at have et bredt og dybt sortiment.
o Der er ofte tale om impulskøb, når en kunde køber produkter i en Normal-butik.

5. Identificér en væsentlig udfordring for Normal. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
Butikskæden Normal blev grundlagt i 2013 af Torben Mouritsen og Bo Kristensen. De har i dag 150 butikker rundt om i landet.

Normal er primært en handelsvirksomhed da de ikke selv producerer deres produkter, men køber dem b-2-b. Men de har også deres eget sortiment af produkter. De kan derfor også betegnes som en produktionsvirksomhed.

Deres kerneydelse er at have et bredt udvalg af mærkevarer til konkurrencedygtige priser. Hvilket deres koncept netop går ud på; Mærkevarer til konkurrencedygtige priser.

Normal gør brug af parallelimport. De importerer deres varer fra distributører i hele EU. Ved at handle i EU har de fordelen af

at kunne få deres varer langt billigere, da det generelt er billigere at købe fra udlandet men også fordi, at de får mængderabat ved køb af de enorme mængder varer. Det gør også, at Normal kan have varer vi ikke på normal vis kan finde i de danske butikker.

Normal vandt bl.a. Gazelle prisen i 2017, som værende den virksomhed som i løbet af 4 regnskabsår har haft positiv vækst og fordoblet omsætningen på de 4 år.

Det Normal gør, som har gjort, at de er vokset så hurtigt, er at give kunderne en unik oplevelse og deres skiftende varesortiment, hvor de ugentligt får nye varer og hvor de hele tiden tilpasser sig kundernes ønsker og behov.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu