Normal | Analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1

Opgave 2
Politiske forhold

Opgave 3

Opgave 4
- “Virksomheden Normal er karakteriseret ved at have et bredt og dybt sortiment”

- “Der er ofte tale om impulskøb, når en kunde køber produkter i en Normal-butik.”

Opgave 5
Udfordring: Manglende brug af nethandel

Uddrag
Normal åbnede deres første butik i april 2013 og har siden været i vækst og er blevet til i alt mere end 278 hvoraf 98 butikker spredt ud over hele Danmark; storbyer såvel som mindre og lokale byer. Normal blev stiftet af Wuptis tidligere ejer Torben Mouritsen og iværksætteren Bo Kristensen.

Normal er en detailvirksomhed som operere på B2C markedet med deres brede sortiment af primært personlige plejeprodukter.

De slår meget på deres koncept med ‘normale’ produkter til unormalt billige priser. De var de første i denne branche til at have fast lave priser, hvorefter Matas som hoved-konkurrenten, valgte at følge trop i Januar 2016 med introduktionen til deres egen lavprislinje Altid.

Deres sortiment består både af deres eget mærke samt forskellige mærkevarer som f.eks. Colgate, Whiskas og Ajax som også fås til faste lave priser, hvilket adskiller dem fra mange andre danske detailvirksomheder.

Grunden til at Normal kan have økonomisk overskud med så lave priser, er at de importere deres varer fra udenlandske distributører i andre EU-lande i stedet for Danmark og dermed får varerne rigtig billige.

Målgruppen som handler i Normal er primært det prisbevidste konsument med interesse for personlig pleje, og det vil være unge kvinder i aldersgruppen 16-30 år.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu