Nordisk Kellogg Aps | SO | 10 i karakter

Opgavebeskrivelse
• Beskriv kort virksomheden Nordisk Kellogg ApS’ forretningsområde.

• Lav en analyse af Nordisk Kellogg ApS.

• Analyser derefter konkurrenceforholdene på det danske marked for morgenmadsprodukter.

• Analyser virksomhedens nuværende strategi og diskuter til sidst virksomhedens muligheder for vækst på det danske marked for morgenmadsprodukter.

Problemformulering
”Hvad er Kellogg’s muligheder for vækst på det danske marked for morgenmadsprodukter?”

Indledning
Virksomheden Nordisk Kellogg ApS tilbyder morgenmadsprodukter, der er plantebaseret. I dag er Kellogg’s en global virksomhed, som producerer mere end 40 forskellige slags morgenmadsprodukter på fabrikker i 18 lande på 6 kontinenter.

Produkterne sælges i mere end 180 lande og i alt har Kellogg’s i dag 25.000 ansatte på verdensplan.

Kellogg’s har i alle årene siden 1906 været et af de førende morgenmadsprodukter inden for Ready-to-eat, hvilket hænger sammen med den brandanerkendelse som virksomheden har. Et brand, som bygger på originalitet og kvalitet.

Indholdsfortegnelse
Indledning 1
Metodeafsnit 1
Besvarelse af opgaveformulering 3
- Nordisk Kellogg Aps Forretningsområde 3
- Nøgletal for Kellogg 5
- Analyse af konkurrenceforhold 7
- Kellogg´s strategi og mulighed for at vækst på det Danske Marked 9
Konklusion 9
Litteraturliste 11
Bilag 13
- Bilag 1 13
- Bilag 2 14
- Bilag 3 15
- Bilag 4 15
- Bilag 5 16

Uddrag
Nordisk Kellogg ApS har flere segmenter af kundegrupper. Deres produkter er nemlig ikke kun til en slags målgruppe men flere forskellige.

Dette kan også ses på deres egen hjemmeside, hvor de blandt andet henviser til en af deres varemærker ”All Bran” som primært henviser til den forbruger som går op i sund livsstil og derfor vægter det meget højt.

Der er også deres kendte varemærke inden for målgruppen af børn. Det er de meget populære ”Coco pops” som et hvert lille barn gerne vil spise til morgenmad.

---

Virksomhedens gældrente er blevet forringet i perioden, dvs. at der har været et fald fra 4,9 i år 2017 til 4,2 i år 2019. Det vil sige der har været et fald på 0,7 procentpoint.

Det svarer til 14,2 % Der har dog været en kraftig stigning fra år 2017 til 2018 på 5,2 procentpoint i forhold til hele perioden. Faldet i hele perioden, kan skyldes at gældsrenten har påvirket egenkapitalens forrentning positivt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu