Indledning
Vi har på nuværende tidspunkt gennemgået teorien omkring segmentering. I skal således nu prøve at arbejde med segmentering i forhold til et konkret produkt.
Produktet i skal arbejde med udgangspunkt i er: Nissan LEAF e+ 3.ZERO
Indholdsfortegnelse
1. Identificere konsumentenheden – husk argumenter!
2. Udvælge 2-3 relevante segmenteringskriterier – husk at argumentere!
- Alder:
- Indkomst
- Livsstil (politisk/miljøbevidst):
3. Udvælge et attraktivt segment (ikke en detaljeret SMUK-analyse af alle segmenter) og forklare
Uddrag
Det adfærd orienteret variable holdning, med henblik på miljø er særdeles relevant, da bilen er en el-bil. Det er en nyere form for teknologi, som endnu ikke er så udbredt.
Derfor skal konsumenten have et ønske om at gøre en forskel og sætte sig ind i produktet. Køberen er altså en mere politiske købere, det vægter den miljømæssige påvirkning.