Musikfestival | Analyse

Indholdsfortegnelse
Opgave 1
Opgave 2
- Værditilbud
- Kanaler
- Nøgle resurser

Uddrag
Tinderbox udbyder en masse forskellige oplevelser, primært i form af forskellig musik. Det kan være svært at definere en konkret målgruppe for virksomheden.

Dette forekommer i forbindelse med de forskellige valg af kunstnere fra år til år. Kundesegmentet er derfor langt fra det samme det ene år, som det er året efter.

Festivaller er i stor vækst, hvor man næste år forventer at omsætte for 2 milliarder set over alle festivaller i Danmark.

Dette skyldes bl.a. andet at der er kommet flere festivaller gennem årene, men det skyldes også at folk har fået flere penge mellem hænderne.

Derudover kan de se på statistikkerne at for 20 år siden var det primært det unge segment under 35 år der tog på festival.

I dag er det mere almindeligt at se forskellige aldersgrupper være på en festival. Grunden til dette er nok at helhedsoplevelsen i at tage på festival er blevet unik.

I dag handler det ikke kun om musikken, men også om kunsten, maden, kvaliteten og socialiseringen. Studerende er den hyppigste målgruppe at se på en festival.

Dette hænger nok sammen med ungdommen og man gerne vil have det sjovt og feste. Derfor vælger mange at tage på festival for at hygge sig med sine venner i nogle dage.

I takt med at Tinderbox er en 3-dags-festival, er dette også en god grund til at det netop er de unge der vælger festival.

De gør med glæde brug af muligheden for at høre godt musik og drikke sig fulde, for sent om natten at hoppe direkte i seng i deres telte.

Kigger man specifikt for Tinderbox og deres primære målgruppe, så er den svær at definere. Tinderbox forbindes oftest med store kunstnere og de unges festival.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu