Muligheder for læring Psykologi | Analyse | 12 i karakter

Indholdsfortegnelse
Opgaven er, at du svarer på opgaven herunder med en video på 10 min.
- Husk:
- Materiale
- Eksempel på talepapir

Bilag 1
- Debat: Måske skulle vi gymnasieelever begynde selv at tage et ansvar

Bilag 2
- Elever mister koncentrationen og får stress af deres mobil
- Gymnasieelever får ødelagt deres undervisning af mobilen, viser undersøgelse.

Uddrag
Den har form som et eksamensspørgsmål:
1. Redegør for de(n) psykologisk(e) problemstilling(er) i casen (samlet for begge bilag).

2. Analyser casen på baggrund af relevant teori fra temaet om muligheder og forhindringer for læring.

3. Læg op til en diskussion om, hvorvidt smartphones og sociale medier udgør et problem i den danske gymnasieskole.

Husk: at bruge begreber, at være tekstnær (præcise citater fra teksten). Brug din begrebsliste til at hjælpe dig selv med at huske, hvilke begreber du har i værktøjsbæltet.

---

Debat: Måske skulle vi gymnasieelever begynde selv at tage et ansvar
26. august 2013 Politiken (Debat) LAWAND HIWA NAMO, STUDENT FRA RYSENSTEEN GYMNASIUM 2013

DOVENSKAB
Det kan meget vel være, at uddannelsessystemet ikke er godt nok, men måske skulle vi elever også se på os selv.

Vi bruger for meget tid på at være passive og spille tetris i tysktimerne i stedet for at leve op til forventningerne.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu