MASH | Noter til analyse | Afsætning

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for MASH’s produkt.
2. Foretag en analyse af den omverden, der påvirker restaurationsbranchen.
- Økonomiske forhold
- Teknologiske forhold
- Miljø
3. Analyser MASH´s strategiske muligheder.
4. Diskuter følgende udsagn (max. 2400 anslag).
a. MASH’s og Bones har samme målgruppe
b. Hvis MASH kommer til Esbjerg er det markedsudvikling
c. Prisen er afgørende for at danskerne spiser mere ude.
d. Bones positionerer sig på parametrene høj pris og høj kvalitet.
5. Med udgangspunkt i din besvarelse for sp. 1-4 samt relevante bilag bedes du identificere en væsentlig udfordring for en selvvalgt udbyder i restaurationsbranchen. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
MASH er en restaurant som åbnede 1. december 2016, som er i udvikling, hvilket restaurationsbranchen også er.

MASH er en servicevirksomhed, som sælger en oplevelse - produktet hos MASH kommer i form af en serviceydelse.

MASH er en amerikansk inspireret steakhouse, der vægter højt på en god mad oplevelse af høj kvalitet. MASH’s produkt er bøffer, men en bøf som de er meget glade for, er den danske dry-aged ribeye.

De er lidt dyrere og er en mere formel restaurant der tilbyder noget af det bedste kød, f.eks. Wagyu/Kobe kød.

MASH tilbyder derfor en oplevelse til deres gæster, som også er kerneydelsen, som er at serverer retter af god kvalitet og MASH-produkter skaber værdi for oplevelsen.

MASH er en restaurant, som fokuserer på helhedsoplevelsen. Deres koncept bliver kaldt MASH experience, som består af at når gæsten ankommer er det han/hun som er i fokus og bliver betjent

iagttaget og serviceret – fordi det er ikke bare bøffen, saucen og pomfritterne at komme for, men hele dette koncept MASH experience. MASH har leverandørerne Danish Crown.

---

MASH har mange muligheder i form af vækststrategier. Det bedste bud for MASH i fremtiden ville klart være at benytte sig af noget horisontal diversifikation.

Her skal de udvikles nye produkter, som kan markedsføres på nye markeder, og som er relateret til virksomhedens nuværende kundegruppe og relateret til kernekompetencen - her kunne de eventuelt benytte sig af en strategisk alliance.

Hvis man tager et kig på restaurantbranchen, så er der få restauranter der har lavet vare til butikker. Her tænker jeg at man skal fokusere på at prøve, at komme ud til flere kunder landet over.

Hvis de lavede en række forskellige steaks med forskellige marinader og udvalg af der, der er klar til at komme på grillen eller panden, så kunne de sælge det gennem butikker for at ramme flere kunder, men som stadig er bevidst om at det er MASH.

Dog skal det stadig være en finere oplevelse for kunden, så der er en grund til at vælge deres kød frem for f.eks. Coops kød. Her skal de derfor indgå en strategisk alliance med Meny.

Meny er kendt for at være lidt dyrere og have et bedre udvalg af specialvare og være lidt mere eksklusive i forhold til f.eks. Fakta.

I forhold til MASH’s målgruppe så ville de typisk også handle i Meny, fordi den er associeret med at være lidt finere. Man kan derfor argumentere for, at det ville være fedt for MASH at kunne levere marineret kød til Meny.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu