Mash | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1) Redegør kort for MASH’s produkt

2) Foretag en analyse af den omverden der påvirker restaurationsbranchen

3) Analyser MASH’s interne forhold

4) Diskuter følgende udsagn
a. MASH’s og Bones har samme målgruppe
b. Hvis MASH kommer til Esbjerg er det markedsudvikling
c. Prisen er afgørende for at danskerne spiser mere ude

5) Med udgangspunkt i din besvarelse for sp. 1-4 samt relevante bilag bedes du identificere en væsentlig udfordring for en selvvalgt udbyder i restaurationsbranchen. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
Restaurant-markedet er præget af kvaliteten af en service da det typisk er det der afgør om det har været en god oplevelse, herefter bliver der kigget på forholdene, fx om det larmer

hvordan køkkenet ser ud samt om toiletterne er renlige og man har lyst til at gøre brug af dem eller hvis man har børn hvordan det bliver taget imod om der er legeområder eller andet for at børnene ikke skal gå hen og kede sig som vil kunne blive set i

Jensens bøf hus at der er mulighed for at få et tegne hæfte for at barnet/børnene ikke skulle gå hen og blive utålmodige dog bliver der ikke taget samme hensyn på

MASH til børn eftersom der bliver specialiseret lidt mere i de voksne derfor er det ikke det mest børnevenlige at vælge

her er der ikke det største udvalg af børnemenuer dog behandler de dem ligeså godt som alle andre kunder mens der er mulighed for at få et tegnehæfte udleveret..

MASH specialiserer sig i bøffer af kvalitet og vin som de anbefaler til den enkelte bøf man skal have. “Mangel på tid i hverdagen betyder rigtig meget for den her bevægelse, og derfor er det også interessant

at folk spiser mere udefra midt på ugen. Vi ser det ikke længere som noget eksklusivt, og så længe priserne bliver holdt nede, vil den her tendens fortsætte,” siger Jon Fuglsang.

Her kan det også ses på danskernes travle hverdag der siden 2015 var begyndt at blive hårde konkurrence til vi blev ramt af corona.

Men her begyndte der at blive spist meget ude da det var her man rigtigt kunne nyde hinandens samvær og her kunne der snakkes hele familien samlet og som

de siger længere oppe i artiklen kniber pengene lidt og familien har i princippet ikke råd til at spise ude men gør det alligevel hvis der er noget at fejre.

---

MASH placere sig dog mest i storbyerne som kan ses på denne udtagelse:
" Da vi åbnede restauranten i Odense, så var det et punktum for os i Danmark.

Men så sker der det, at tingene pludselig udvikler sig rigtig meget til den positive side, hvor vi oplever et vældig begejstret publikum, der virkelig ville MASH.

Vi havde regnet med, at det var en god forretning i Odense, men den modtagelse vi fik, overraskede os så meget, at vi nu har kig på de seks-syv største byer i Danmark efter København, Aarhus og Odense."

Dette har også en betydning for den demografiske udvikling som der kan læses om i opgave 2. Dog virker det til grundet den gode efterspørgsel i Odense har fået MASH til at overveje at åbne flere restauranter over Danmark som også kan ses i udtagelsen.

Samtidigt benytter MASH sig af de 7 p’er som bruges til servicevirksomheder. MASH tilfredsstiller når man sætter tænderne i deres bøffer

mens prisen hænger meget godt sammen med det man betaler for. Place er nøje om tænkt da det er storbyer de er placeret i, da de her når lettere ud til kunden

promotion bliver dog ikke benyttet særligt hyppigt af MASH da de bruger meget den samme strategi som Starbucks med at gøre det fra deres kunder da der ofte bliver postet et billede når man sidder på MASH/restaurant med høje priser (Veblen)

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu