Mash | Analyse | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Redegørelse af MASH’s produkt
Analyse af den omverden, der påvirker restaurationsbranchen
Analyse af MASH’S interne forhold
Diskussion af følgende udsagn
a. MASH’s og Bones har samme målgruppe
b. Hvis MASH kommer til Esbjerg er det markedsudvikling
c. Prisen er afgørende for at danskerne spiser mere ude.
Udfordring og mulige løsninger

Uddrag
MASH er en populær restaurantkæde, som har stor succes i restaurantionsbranchen med deres mad i høj kvalitet.

Manden som står bag restaurantkæden MASH, er Mikkel Glahn, som er marketing manager og partner i Copenhagen Concepts.

MASH lægger meget vægt på, at kunden er i fokus og de får den bedst mulige oplevelse. MASH beskriver selv oplevelsen som et teaterstykke, og udfra de analyser de konstant laver

så scorer de ekstremt højt på kvalitet og kontinuitet. Kvaliteten får MASH fra deres værdsatte samarbejdspartnere Danish Crown

som er en dansk internationalt orienteret, fødevarevirksomhed med slagterivirksomhed. Kvaliteten af maden går hånd i hånd med det visuelle, som MASH har meget fokus på.

Eksempelvis deres placering af restauranter, hvor de i Esbjerg ikke vil have deres restaurant i BROEN eller en strøgplacering, men et mere enestående sted

hvor selve destinationen er MASH, og folk ved det er MASH’s sted. MASH restaurantkæden åbnede sin første restaurant i Odense den 1. december 2016 og ønsker nu at udvide deres brand til yderligere 6-7 af de største danske byer.

En af de byer MASH har i sigte er Esbjerg. MASH’s udvidelse af restauranter er ikke kun nationalt men også internationalt, da de planlægger en åbning i Düsseldorf.

MASH har muligheden for at udvide deres restauranter i flere byer, da de selvfølgelig har stor succes, men også den stigende grad af mennesker, der spiser ude i hverdagen.

I 2016 havde mærket MASH den største salgsvækst blandt de fem bedste inden for kædede forretninger i Danmark.

I 2013 havde MASH en markedsandel på 6.5 %, og i 2016 havde MASH markedsandel på 11.0 %. Så på blot 3 år har den relative nye virksomhed MASH næsten fordoblet deres markedsandel.

---

For at finde de forhold der påvirker restaurantionsbranchen, er der udplukket specifikke forhold fra omverdensmodellen, som beskriver situationen bedst.

De økonomiske forhold har været rigtig gode for restaurantionsbranchen det sidste årti. Nye tal fra Horesta viser at omsætningen i restaurationsbranchen steg med 29 procent mellem 2010 og 2015

og omsætningen er stadig stigende. I blot de første ni måneder af 2016 omsatte restaurantionsbranchen for 7,7 procent mere end i den helt samme periode året før.

Udfra dette kan man lidt se, der er stor vækst i restaurantionsbranchen. Kunderne er afgørende for restaurantionsbranchen, da de er forbrugerne

som restaurantionsbranchen er afhængige af ligesom alle andre virksomheder og brancher. Som en cheføkonom siger, så spiser bestiller befolkningen oftere mad udefra og går på restaurant

som er en kæmpe fordel for restaurantionsbranchen. Grunden til det er, at der bliver uddelt flere og flere kuponer og tilbud, så det næsten ikke er dyrere at spise ude end at lave maden selv.

Økonomien er der også til det, og danskerne er blevet mere villige til at bruge flere penge. Udover det, er der en meget mere travl hverdag, så det kan tit ende ud med, at man bestiller udefra eller går på restaurant.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu