MASH | Afsætning | Noter

Indholdsfortegnelse
1. Redegør kort for MASH’s produkt.
2. Foretag en analyse af den omverden, der påvirker restaurationsbranchen.
- Økonomiske forhold
- Teknologiske forhold
- Miljø
3. Analyser MASH´s strategiske muligheder.
4. Diskuter følgende udsagn (max. 2400 anslag).
a. MASH’s og Bones har samme målgruppe
b. Hvis MASH kommer til Esbjerg er det markedsudvikling
c. Prisen er afgørende for at danskerne spiser mere ude.
d. Bones positionerer sig på parametrene høj pris og høj kvalitet.
5. Med udgangspunkt i din besvarelse for sp. 1-4 samt relevante bilag bedes du identificere en væsentlig udfordring for en selvvalgt udbyder i restaurationsbranchen. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.

Uddrag
MASH er en restaurant som åbnede 1. december 2016, som er i udvikling, hvilket restaurationsbranchen også er. MASH er en servicevirksomhed, som sælger en oplevelse - produktet hos MASH kommer i form af en serviceydelse.

MASH er en amerikansk inspireret steakhouse, der vægter højt på en god mad oplevelse af høj kvalitet. MASH’s produkt er bøffer, men en bøf som de er meget glade for, er den danske dry-aged ribeye.

De er lidt dyrere og er en mere formel restaurant der tilbyder noget af det bedste kød, f.eks. Wagyu/Kobe kød. MASH tilbyder derfor en oplevelse til deres gæster, som også er kerneydelsen, som er at serverer retter af god kvalitet og MASH-produkter skaber værdi for oplevelsen.

MASH er en restaurant, som fokuserer på helhedsoplevelsen. Deres koncept bliver kaldt MASH experience, som består af at når gæsten ankommer er det han/hun som er i fokus og bliver betjent

iagttaget og serviceret – fordi det er ikke bare bøffen, saucen og pomfritterne at komme for, men hele dette koncept MASH experience. MASH har leverandørerne Danish Crown.

---

Økonomiske forhold
Restaurationsbranchen er stærkt præget af økonomi, hvis der f.eks. kommer en ny sygdom ved dyr

der gør man ikke kan spise deres kød eller der kommer en tør sæson så stiger priserne på råvarerne, hvilket betyder at restanterne skal bruge flere penge på at fremstille samme vare.

Teknologiske forhold
I Danmark er der også mange folk som laver mad derhjemme for at spare penge og derfor ikke så tit spiser ude.

Det skyldes også danskernes arbejdstider, f.eks. i NYC spiser folk næsten aldrig hjemme fordi de arbejder til sent om aftenen og har derfor ikke tid til selv at lave mad.

Restaurantbranchen skal være forbedret under teknologiske forholde, da restauranterne har en tilpasset teknologi til det marked de befinder sig på.

I Danmark er der fx skift fra kontanter til kort og med den nye teknologi ved at have elektroniskkort på mobilen i stedet for at gå med kontanter.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu