Mascot AS | International Økonomi | 12 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1.1 (5 %)
Redegør for, hvilke forhold der har påvirket den økonomiske udvikling i Mascot A/S.

1.2 (5 %)
Vurder, hvilken konkurrencestrategi Mascot A/S anvender.

1.3 (25 %)
Udarbejd en analyse af rentabiliteten, indtjeningsevnen, soliditeten og likviditeten for Mascot A/S for årene 2015 til 2017 med udgangspunkt i nøgletallene, artiklerne og internt materiale.

1.4 (5 %)
Vurder, hvorledes Mascot A/S’ likviditet overordnet set har udviklet sig i 2017 og forklar, hvilke væsentlige forhold der har været årsag til udviklingen.

1.5 (5 %)
Vurder Mascot A/S’ fremtidsudsigter med udgangspunkt i besvarelsen af spørgsmål 1.1 - 1.4.

4.1 (4 %)
Redegør for de fordele ZIPPER A/S vil opnå ved at ændre lagerstruktur.

4.2 (4 %)
Vurder, om det vil være lønsomt for ZIPPER A/S at etablere egen distributionsafdeling.

4.3 (4 %)
Beregn det årlige kørselsbehov, hvor omkostningerne pr. år ved ekstern transportør og egen distribution vil være lige store.

4.4 (5 %)
Diskuter, om den logistiske effektivitet forbedres, hvis ZIPPER A/S etablerer egen distributionsafdeling.

Uddrag
De eksterne forhold der for Mascot A/S har haft størst betydning for den økonomiske udvikling, er konjunkturen. Konjunkturen har været ved til at bidrage med væksten til virksomheden.

Derudover nævner Mascot A/S at der grundet deres lønniveau i deres produktionslande er kommet pres på deres indtjening fordi lønniveauet stiger og der samtidig kommer prisstigninger på deres råvarer.

Interne forhold
De interne forhold i virksomheden der for Mascot A/S har haft størst betydning for den økonomiske udvikling

er at virksomheden har formået at forbedre deres ebit. Mascot A/S nævner også, at deres overskud vokser mere end omsætningen hovedsageligt grundet af at de har fået en højere effektivitet på deres fabrik i Laos.

Med deres positive Cash flow på 118,6 millioner kr. fra driftsaktiviteten, er hovedparten af Mascot A/S´ investeringer til et nyt fuldautomatiseret lager samt anlægsaktiver.

Dette er for at øge konkurrencen, for at vækste og for at gøre virksomheden mere skalérbar, hvilket vil sige at blive gjort større.

Sidst men ikke mindst, har Mascot A/S sat deres priser op, dette skyldes højere omkostninger. Virksomheden har også haft gang i markedsudvikling i en del år som deres vækststrategi, de vil også det kommende år gå ind på et nyt mærkede.

---

Mascot A/S benytter sig af konkurrencestrategien, differentiering, Dette kan man vurdere ud fra, at virksomheden giver deres produkt at differentieret design end deres andre konkurrenter.

Med differentieret design menes der, at virksomheden bruger superelastisk og stærkt stof til deres tøj så det er anderledes og med deres arbejdsbukser er der indsyet lommer til knæbeskytter med magnetlukninger.

Mascot A/S sætter stor fokus på, at deres tøj er fyldt med support, fleksibilitet og høj leveringsikkerhed. Der kan udover differentiering også diskuteres for, at Mascot A/S benytter omkostningsleder strategien også.

Virksomheden forsøger at holde deres omkostninger så lave som mulige, det gør de ved at have outsourcede sine produkter til udlandet da der er lavere omkostninger der, når man kigger på for eksempel løn.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu