Indledning
Convenienceprodukter er blevet meget populært i mange danske hjem. Flere og flere får øjnene åbnet op for markedet og begynder at købe produkterne.
Væksten for convenienceprodukter har været voldsom og i dag har den store dagligvarekæde, Føtex, dobbelt så mange convenienceprodukter som for blot et år siden.
En fynsk fødevareproducent vil bruge denne mulighed til at åbne et nyt køkken for 20 millioner kroner, da de mener at der ikke er nok plads ved deres nuværende placering i København.
De tror på, at der er et stort potentiale i markedet. Der er endvidere også brug for mere præcisering og automatisering for at få tingene til at hænge sammen med den fortsat stigende tendens.
Uddrag
Kunderne som oftest eller er mest tilbøjelige for at købe convenienceprodukter er enlige og ældre, da det giver mest økonomisk mening for dem. Det er både nemmere og billigere.
Det er til gavn for udbyderne, at ældrebefolkningen i Danmark er ekstrem stor og fortsat voksende. Dette betyder flere potentielle kunder for dem.
Forbrugere der er dårlig til at planlægge deres tid, er typisk også mere tilbøjelige for at købe convenienceprodukter. Dette omhandler især generation Y.