Man kan da aldrig få for meget pølse | Analyse

Indledning
Fest blandt unge i Danmark er blevet en stor del af det og være ung, det er blevet en stor del af det og være sammen med vennerne på. Alkohol er blevet en vigtig ting i ungdommen

de unge begynder at drikke tidligere og tidligere. Denne problemstilling har kræftens bekæmpelse og trygfonden valgt at gøre noget ved

de har lavet en hel serie med små kampagnefilm, som skal opfordre de unge til at tænke over deres alkoholforbrug.

Indholdsfortegnelse
Opgave 5
Kampagnefilm fra kræftens bekæmpelse
- Analyse af ”man kan da aldrig få for meget pølse!?!”
- Analyse af ”kom nu… bare en lille pøls’?!”
- Analyse af ”Kærestesorger? Det skal da pølses væk!”

Uddrag
”Man kan da aldrig få for meget pølse!?!” er udgivet af kræftens bekæmpelse og trygfonden. I kampagnefilmen hører vi om Mads og hans venner, Mads er 24 år gammel og han holder rigtig meget af sine venner.

Alkoholen en gang imellem kan tage overhånd når man er sammen med vennerne. I kampagnefilmen oplever Mads at han bliver presset til at drikke sammen med de andre

hvilket han slet ikke har lyst til, han vælger at gøre det alligevel da han ikke vil føle sig uden for. Alkoholen er skiftet ud med pølser i kampagnefilmen.

Emnet i kampagnefilmen er alkohol og drikkepres fra sine venner. Kampagnefilmen kan ses på YouTube, og det har også været i tv-reklamer med et lille sammendrag af de 2 minutter og 7 sekunder.

Budskabet i denne Kampagnefilm er og få stoppet gruppepresset og i dette tilfælde er det alkoholpresset. Der bruges filmske virkemidler i kampagnefilmen.

Der bliver brugt reallyd når de taler sammen ved udgangen af diskoteket. Der bliver også brugt baggrundsmusik, f.eks. på diskoteket hvor de sidder omkring bordet,

og i starten hvor Mads ligger på scenen sammen med virkelig mange pølser baggrundlyden giver den helt rigtige effekt.

Afsenderen som er Kræftens bekæmpelse og trygfonden har et klart budskab i denne Kampagnefilm, det er at få det såkaldte drikkepres mindsket, så folk ikke skal tvinges til noget de ikke har lyst til.

I kampagnefilmen bliver de anvendt total billedbeskæring, hvor man ser hele kroppen på personen, der er også anvendt halvnær og nær billedbeskæring der hvor Mads er på stranden .

Der hvor der er blevet brugt nær billedbeskæring der i den scene hvor Mads råber ”STOOP”, der er kameraet tæt på Mads.

Den første scene ser vi Mads fra fugleperspektiv, hvor det vælter ned med pølser, som skal symbolisere alkohol. Udover de klip er der normalperspektiv over personerne.

Klipningen sker gennem hele i kampagnefilmen uden at man rigtigt lægger mærke til det. Der er en situation hvor klipningen går hurtigere og hurtigere op til der hvor Mads råber ”STOOP” der bliver vist mange klips indenfor kort tid .

Der er to farver som går igennem hele kampagnefilmen, det er rød og hvid f.eks. er hans studenterhue rød og hvis , kræften bekæmpelse og trygfonden har også rød og hvid i deres logoer

så det er ikke helt tilfældigt. I kampagnefilmen er der blevet brugt etos og patos. Etos for afsenderens troværdighed

det må man sige og være rigtigt troværdigt da kræftens bekæmpelse er Danmarks største sygedoms organisation og Trygfonden der prøver og skabe et trygt Danmark.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu