Man kan da aldrig få for… | Analyse | Kræftens Bekæmpelses

Indledning
Reklamefilmen, ”Man kan da aldrig få for meget pøls” Blev udgivet af kræftens bekæmpelse og trygfonden og kom op på kræftens bekæmpelses Facebook side D. 15. september. 2019 og er en del af en større kampagne.

Alkohol fester i Danmark kan tit ende ud i druk fester, hvor det eneste formål for unge er at blive rigtig fulde. Der er rigtig mange unge, som ikke engang har lyst til at være så fuld.

Men ender med at blive det fordi ens venner presser på. Lige netop dette prøver kræftens bekæmpelse at sætte fokus på i deres reklame video. Vi følger mads, som er en ung dreng på 24 år og hans gruppe venner.

Ifølge Mads er venner squ det vigtigste og han er villig til at ofre meget for at være en del af fællesskabet.

Uddrag
Der er en klar og tydelig overraskelses effekt i denne reklame. Det er pølsen. Dette er en overraskelses effekt, eftersom det aldrig er noget man har set før og det heller ikke er noget man regner med at se.

Det er med til at gøre reklamefilmen mere original, hvilket kan tiltrække flere seere. Det er en rigtig humoristisk reklame, hvori der bliver taget brug af flere forskellige slags humor typer.

De appellerer til at de har det sjovt og at de har spist en masse pølser og er fulde. Det er med til at skabe en forventning om at de er sjove. Der er også ironi fra Mads´ side.

Mads siger: ”selvfølgelig er der også bare de dage, hvor vi har brug for at slappe af” . Hvorefter man så ser Mads’ venner, være i gang med spise en masse pølser, for at blive rigtig fulde.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu