Mærkestrategi | Noter Afsætning

Indledning
Mange færdigproduceret produkter sælges i dag under et mærke. Et mærke består af navn, grafik og logo. Der er to former for markedsføring med mærke:

Indholdsfortegnelse
Markedsføring under eget mærke
Mærketyper
❏ Paraplymærke:
❏ Varegruppemærke:
❏ Line-extension:
❏ Brand extension:
Markedsføring under fremmed mærke

Uddrag
Mærkevarer kræver store ressourcer til markedsføring, men når først mærket er kendt, er det lettere at lancere nye varianter. I dag er det meget almindeligt at at producenten giver et tilskud til kædernes markedsføring for at få en bedre placering og mere hyldeplads i forretningen.

Det er især dagligvarer, der markedsføres som mærkevarer, da genkendeligheden og ensartetheden skaber mærkeloyalitet. Da genkøbsfrekvensen for dagligvarer er høj, er mærkeloyalitet særligt vigtigt for dagligvarer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu