Måltidskasser & Skagenfood | Convenience opgave afsætning

Opgavebeskrivelse
Opgave 3
Analyser konkurrencesituationen for måltidskasser:
Konkurrencesituationen for Skagenfoods måltidskasser:
Konkurrencetragtmodel

Opgave 4
Diskutér kort følgende udsagn:
1. Der er høje indtrængningsbarrierer på markedet for måltidskasser:
2. Når Dansk Supermarked opkøber 80% af Skagenfood, er det et udtryk for horisontal integration.
3. Køb af måltidskasser er et overvejelseskøb.
4. Ud fra figur 1, er det tydeligt, at Coop i deres produktudvikling og markedsføring især skal fokusere på kvaliteten og sundheden af deres færdigretter.

Opgave 5
Identificer en væsentlig udfordring for en selvvalgt udbyder i conveniencemarkedet. Diskuter mulige løsninger af den valgte udfordring.
SWOT- analyse af Skagenfood:

Uddrag
Markedet for måltidskasser indebærer en varieret mængde blandede retter både kød og grøntsager, som bliver sendt direkte til forbrugerne.
Konkurrencesituationen på markedet for måltidskasser er hård, da den er meget konkurrencepræget. Mange bevæger sig ind på det kraftigt stigende marked, og da markedet er i stigning er det meget attraktivt at markedspenetrere markedet for måltidskasser. Flere brancher bevæger sig nu mere over i denne fødevarekategori for at få en større efterspørgsel fra kunderne.

Konkurrencesituationen for Skagenfoods måltidskasser:
Produktet måltidskasser er en service skabt af Skagenfood, hvor virksomheden leverer måltidskasser fyldt med sunde og nærende retter. Virksomhedens koncept består i at kunderne ikke behøver at stresse over indkøb og forarbejdelse af maden. Hos Skagenfood mener de at alle fortjener noget lækkert mad til en billig pris for hele familien. De mener, at man som forbruger ikke behøver bruge flere timer af sin kostbare tid i køkkenet, men at man med en måltidskasse kan gøre det kort.

---
1. Der er høje indtrængningsbarrierer på markedet for måltidskasser:
Man kan sige at indtrængningsbarriererne på markedet for måltidskasser er høje, da som nævnt ovenover er salgsstrategien fokuseret på abonnementslignende forhold. Dette gør at forbrugerne ofte er loyale overfor den udbyder de først har valgt, hvilket kan gøre det svært for nyere virksomheder at anskaffe kunder og dermed skabe en profitabel virksomhed.

Det kan også blive sværere at markedspenetrere markedet i de kommende år, grundet at måltidskasser bliver mainstream, og dette måske kan forårsage en priskrig på markedet. Dette gør det endnu mere vanskeligt at etablere sig på markedet for måltidskasser for nyetablerede virksomheder eller virksomheder der prøver lykken på et nyt marked.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave

  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal

Premium 39 DKK pr måned

  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang her