Lego | Noter Virksomhedsøkonomi

Indledning
Legos omsætning rundede 25 milliarder kroner, mens selskabet tjente 6,1 milliard kr. efter skat i et globalt legetøjsmarked, der oplevede nedgang i 2013.

Selv når krisen kradser på det globale legetøjsmarked, er den danske byggeklodsproducent Lego i stand til at øge salg og indtjening.

Uddrag
Legos ledelse forventer, at det vil gå lidt bedre med det globale legetøjssalg i 2014 og forudser en lav éncifret vækst i årene frem.

Selskabets topchef Jørgen Vig Knudstorp mener imidlertid, at Lego kan vokse mere end det globale marked og dermed vinde markedsandele.

»Vi er fortsat ambitiøse og forventer at kunne øge vores markedsandele fremover. Det vil vi gøre ved at udvide vores globale tilstedeværelse

men også gennem fortsat fokus på udvikling og innovation af de produkter, vi tilbyder, så vi fortsat er relevante for børn i hele verden,« siger Jørgen Vig Knudstorp i en pressemeddelelse i forbindelse med årsregnskabet.

»Nøglen til vores succes er, at vi hele tiden er innovative og fornyer vores tilbud til forbrugerne, og i 2013 har vi med succes udviklet og lanceret produkter, som står øverst på børns ønskeliste over hele verden,« siger Jørgen Vig Knudstorp.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu