LEGO Group | Noter Virksomhedsøkonomi

Indholdsfortegnelse
1.1 (10 %)
Redegør med udgangspunkt i det vedlagte materiale for, hvilke forhold der har haft betydning for den økonomiske udvikling i LEGO GROUP.

1.2 (10 %)
Analyser, hvordan de fundne forhold har påvirket udviklingen i indekstallene for indtjening og kapitaltilpasning fra 2017 til 2019. Se spørgsmål 1.1.

1.3 (5 %)
Vurder, hvordan indekstallenes udvikling har påvirket overskudsgraden og aktivernes omsætningshastighed fra 2017 til 2019.

1.4 (4 %)
Diskuter om udviklingen i gældsandelen er en fordel for LEGO GROUP.

1.5 (4 %)
Forklar, hvorfor af- og nedskrivninger er tillagt resultat før skat ved beregning af pengestrømme for driftsaktiviteten.

1.6 (4 %)
Vurder, hvilke vækststrategier LEGO GROUP anvender.

1.7 (6 %)
Vurder, hvordan LEGO GROUPs logistiske effektivitet påvirkes af, at virksomheden har fabrikker i flere verdensdele.

Uddrag
1.1 (10 %)
Redegør med udgangspunkt i det vedlagte materiale for, hvilke forhold der har haft betydning for den økonomiske udvikling i LEGO GROUP.

Virksomhedens Lego Group gjort en positiv udvikling i sit regnskab for 2018-2019, både hvad angår nettoindkomst og årets resultat. Følgende faktorer har påvirket denne udvikling:

er tilskrivningen af udviklingen for Lego -investeringsplanen, de er markedsleder, og under coronavirus -udbruddet er folk blevet mere interesserede i Lego -produkter.

Virksomheden har investeret i vækstplaner såsom 150 nye Lego-butikker, produkter, digitale samarbejder og e-handel.

Derudover er LEGO's markedsandel steget på alle store markeder. De udvidede også deres indflydelse på nye markeder.

På grund af coronavirussen blev LEGO tvunget til at lukke deres fabrikker i Kina, som de ellers lige havde åbnet.

På trods af coronavirus sælger Lego imidlertid godt. Det grundes flere familier i høj grad bestiller online. Da Lego genåbnede i Beijing, var der en lang kø på tværs af gaden, og 15.000 kunder ankom inde i den første weekend.

Derfor er virksomhedens mål at åbne 80 nye butikker i 18 byer i Kina, samtidig med at de er mere synlige på nye markeder i Indien, Nordafrika og Mellemøsten.

Lego stødte også på stød på vejen. Da den amerikanske legetøjskæde toys'r'us gik konkurs, mistede Lego deres største marked.

Det lykkedes dem alligevel at udfylde det hul, der dukkede op efter "Toys R Us". På andre markeder er de imidlertid vokset og vundet markedsandel.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu