Lalandia | Analyse

Indholdsfortegnelse
Karakteriserer målgruppen for Lalandia i Billund
Analyser købsadfærden for et ophold i Lalandia i Billund
Analyser Lalandia i Billunds konkurrencesituation
- Konkurrenter i Branchen
- Kunder
- Nye indtrængere
- Substituerende produkter
Diskuter Lalandia i Billunds promotion
Bilag

Uddrag
På baggrund af det vedlagte materiale vil jeg nu karakterisere målgruppen for feriecentret: “Lalandia i Billund”.

Her anvender jeg fagbegreber til udarbejdelse af karakteristikken, med det formål at skabe en bedre forståelse for målgruppen.

Feriecentret - Lalandia i Billund, bestræber sig på at skabe en aktiv oplevelse for hele familien. Den helt centrale målgruppe er naturligvis børnefamilier bestående af forældre med børn samt ofte også bedsteforældre.

Helt specifikt er den største og primære kundegruppe familier med børn i alderen 2-12 år. Derudover tiltrækkes også familier med ældre teenagebørn, som nyder godt af det enorme vandland med et utal af vandrutsjebaner.

Lalandia i Billunds samarbejde med LEGO & Legoland appellerer i høj grad til virksomhedens primære målgruppe - Altså børnefamilier med børn i alderen 2-12 år. Man brander sig bla. under navnet LEGOLAND Billund Resort i udlandet.

Igennem Lalandia i Billunds eksterne bureau til aktiviteterne på Facebook samt samarbejde med bloggere, har virksomheden en skarp markedsføring til den sekundære målgruppe også - herunder teenagere.

Ydermere henvender en væsentlig del af markedsføringen sig til moderen, da hun ofte bestemmer, hvor familien skal på ferie, fortæller Jan Harrit, som er adm. direktør for Lalandia.

Derudover er børn og fædre de mest aktive, hvoraf en stor del af aktiviteterne er rettet mod drenge. Dette er grundet at børn og deres fædre viser en større deltagelse i forbindelse med Lalandia i Billunds diverse aktiviteter.

Lalandia i Billund har gæster fra hele Europa. Trods det, er de danske familier stadigvæk den største kundegruppe, hvorimod udenlandske gæster totalt er hyppigere besøgende.

Dog er tendensen et stigende antal udenlandske besøgende i feriecenteret. Dette gælder specielt nordmænd, svenskere og hollændere, som netop kan kører til Lalandia i Billund.

Fordelen ved Lalandia i Billunds geografiske placering er naturligvis afstanden til Billund lufthavn, som giver mulighed for at modtage besøgende fra helt fjerne markeder.

Mange gæster fra eks. Polen og Rusland benytter Ryanairs direkte rute til Billund lufthavn med formålet at besøge Lalandia i Billund.

Derudover dækker gæster fra Storbritannien, Italien, Spanien osv. ca. 5% af Lalandia i Billunds kundetotal.

---

I forbindelse med beslutningsprocessen hos køb af et ophold i Lalandia i Billund er 1. fase problemerkendelsen hvor evt. en familie finder det nødvendigt at arrangere en social oplevelse og ferie i fred fra den normale hverdag.

Herefter starter fase 2, nemlig informationssøgningen. Det kan eks. være via internettet, hvor Lalandia i Billund bruger enormt mange ressourcer på online-marketing. Specielt sociale medier er en meget vigtig kommunikationskanal for virksomheden.

Information om Lalandia i Billund kan derudover også komme fra henholdsvis tv-reklamer som er en meget omfattende medieallokering, bannere, Search Engine Marketing eller biografer.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu