Lakrids by Johan Bulow | Analyse

Indholdsfortegnelse
Million-produkt opstod i mors køkken
- Midt i krisen har 29-årig iværksætter opfundet "det sorte guld".
- Ville skabe eksklusiv lakrids
- Købte lakridsmaskine fra Manchester
- Overskud på 7,3 mio. kr.
- Har gået gennem ild og vand
- I bedes om at besvare følgende spørgsmål:
1. Hvilken type virksomhed vil I mene at Lakrids by Johan Bulow er?
2. Hvilken branche tilhører denne virksomhed?
3. Hvilken eller hvilke markeder sælger Johan Bulow sine produkter til?
4. Forklar hurtigt distributionskæden for virksomhedens produkter.
5. Redegør for hvilke af de 4 P’er som Johan Bulow anvender i forbindelse med markedsføringen af hans lakridsprodukter.
6. I bedes også om at beskrive nærmere hvordan man har anvendt disse 4 P’er.
7. Hvad er en målgruppe og hvem vil I mene er målgruppen for denne type lakrids?
8. Hvem vil I karakterisere som de hårdeste konkurrenter til Lakrids by Johan Bulow?
9. Udarbejd en karakteristik af virksomheden. Se vejledning. (Ovenstående spørgsmål vil indgå i karakteristikken)

Uddrag
Midt i krisen har 29-årig iværksætter opfundet "det sorte guld".
Over sommeren viser vi på JPtv en række af de bedste indslag fra det seneste år.
Indslaget her blev vist første gang den 3. maj 2013.
Noget tyder på, at krisen ikke har gjort det umuligt at tage over 50 kr. for en bøtte lakrids.
Måske snarere tværtimod.
På ganske få krise-år har den 29-årige Johan Bülow opbygget en voksende millionforretning på netop eksklusiv lakrids.
Idéen til succesen blev vakt i onklens bolsjekogeri på Bornholm.
Onklen havde skabt en eksklusiv forretning med bolsjer, der fik de sliksultne til at kigge direkte igennem prisskiltene.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu