Lakrids by Johan Bülow | Analyse | 10 i karakter

Indledning
Jeg vil ud fra illustration 9.2 starte med at redegøre for virksomhedens eksportmotiver. Jeg vil mene at Lakrids by Johan Bülow passer bedst ind i den interne proaktive forhold, også kaldet de offensive interne forhold.

Indholdsfortegnelse
1. Redegør for virksomhedens eksportmotiver.
• Vækst og indtjeningsmål
• Ledelsesmæssige ambitioner
• Konkurrencemæssig fordel(teknologi/USP)
• Udnyttelse af markedsviden

2. Vurdér virksomhedens eksportberedskab
• Produkt
• Produktion
• Personale – herunder ledelsen
• Penge – økonomien

3. Diskuter virksomhedens markedsudvælgelse og vurder, hvilke lande der vil være attraktive for virksomheden at starte eksport til.

4. Redegør for virksomhedens ide.

5. Diskuter virksomhedens generiske strategi.

6. Analyser virksomhedens vækststrategier.

Uddrag
Johan Bülow producerer topkvalitetslakrids og ser en mulighed for at øge sin afsætning og indtjening ved at eksportere.

Dog er det ingen hemmelighed, at lakrids ikke er så udbredt i de fleste andre lande i verdenen som i Danmark. Især saltlakrids, hvilket også er noget Johan Bülow producerer.

På den anden side er Johan Bülow ud fra artiklerne, ekstremt selvsikker i hans firma og produkt. Man kunne forstille sig at hvis det lykkedes at eksportere det luksuriøse lakrids til lande med en højkonjunktur

samt kunder i lande, som er villig til at betale en dyrere pris for bedre og mere luksuriøst lakrids, vil deres mål om at øge sin afsætning og indtjening ved at eksportere, vil blive en realitet.

Eksempelvis lande, hvor Johan Bülows lakrids kunne blive et hit, er Dubai, Sverige, Norge, Tyskland, Finland og Holland som artiklerne præsenteret i casen også kommer ind på.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu