Lakrids by Johan Bülow | Analyse | 10 i karakter

Indledning
Jeg vil ud fra illustration 9.2 starte med at redegøre for virksomhedens eksportmotiver. Jeg vil mene at Lakrids by Johan Bülow passer bedst ind i den interne proaktive forhold, også kaldet de offensive interne forhold.

Indholdsfortegnelse
1. Redegør for virksomhedens eksportmotiver.
• Vækst og indtjeningsmål
• Ledelsesmæssige ambitioner
• Konkurrencemæssig fordel(teknologi/USP)
• Udnyttelse af markedsviden

2. Vurdér virksomhedens eksportberedskab
• Produkt
• Produktion
• Personale – herunder ledelsen
• Penge – økonomien

3. Diskuter virksomhedens markedsudvælgelse og vurder, hvilke lande der vil være attraktive for virksomheden at starte eksport til.

4. Redegør for virksomhedens ide.

5. Diskuter virksomhedens generiske strategi.

6. Analyser virksomhedens vækststrategier.

Uddrag
Som sagt, er Johan Bülow allerede en selvsikker mand, som tror på hans produkt. Udover det, så er han en god chef, og har sørget for at de ledelsesmæssige ambitioner er i top.

Et godt eksempel på dette er at han selv fortæller hvordan de når deres mål om at få succes med eksport til andre lande: ”Vi skal fortsætte ekspansionen.

Jeg satser stærkt på at åbne en ny enhed hver syvende eller ottende uge i 2016, hvor vi især mener det alvorligt med Sverige

Norge og Tyskland samt i mindre grad med Finland og Holland. Vi har hovedfokus på at finde de rigtige lokaliteter.”

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu