Lagkagehuset | Skriftlig opgave | 10 i karakter

Indledning
Virksomheden Lagkagehuset blev grundlagt i 2008 mellem 2 bagerier ejet af Ole Kristoffersen og Sten Skallebæk. De grundlæggende værdier for virksomheden er at lægge stor vægt på god kvalitet og skabe en vis luksus for kunderne.

I 2012 blev Peter Bruun adm. direktør for virksomheden for skabe noget mere kreativitet og for at gøre organisationen mere driftssikker, det ville sige ikke så varierende i deres strategi og omsætning, men lidt mere stabilitet i deres fremdrift af virksomheden.

Indholdsfortegnelse
Karakteristik af Lagkagehuset
Lagkagehusets omverdens forhold
- Kunder:
- Konkurrenter:
- Mellemhandlere:
- Leverandører:

Den uafhængige omverden:
- Økonomiske forhold:
- Politik og lovgivningen:
- Teknologi:
- Miljø:
- Kultur:
- Demografi:
- Internationalt miljø:
- Interesseorganisationer og massemedier:

Porters 5 Forces:
- Truslen fra nye udbydere:
- Truslen fra købere:
- Truslen fra substituerende produkter:
- Truslen fra leverandører:

Virksomhedsstrategier
- Ansoffs vækststrategi:

Konklusion

Uddrag
Der er ikke så meget information om Lagkagehusets leverandører, udover at de får leveret deres råvarer 3-4 gange dagligt. De får leveret forskellige varer alt efter tidpunktet på dagen, alt efter hvilke råvarer de skal bruge.

Bestillingerne for hver enkelte butik tastest ind i deres ordresystem senest dagen før kl 20, dels for at minimere spild og dels fordi, det er vigtigt for virksomheden, at deres produkter er så friske som muligt.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu