Lagkagehuset | Erhvervscase | 12 i Karakter

Indholdsfortegnelse
1. Virksomhedskarakteristik ✔️
2. Værdikædeanalyse✔️
3. Business model canvas (forretningsmodeller)
4. Porters 5 forces
5. PESTEL (Omverdensforhold)✔️
6. Målgruppers købsadfærd
7. Vækststrategier (intensivering)
8. Porters generiske strategier (Konkurrencestrategi)
9. Regnskabsanalyse
10. SWOT ✔️
11. TOWS + tekst til tows
12. KSF
13. Udfordringer
14. Analyse af udfordringer
15. Handlingsforslag
16. Metodeafsnit✔️
17. Kildeliste ✔️
18. Rette stavefejl ✔️
19. Synopsis

Uddrag
Head of Group Supply Chain, Martin Bjeld, fortæller først i 3 videoklip om sin egen baggrund, forsyningskæden og produktets tilgængelighed.

Herefter fortæller Site Manager i Priorparken, Peter Rosendal i 5 videoklip om sin egen baggrund, produktionen i Priorparken, produktionsopfølgning mv.

Head of Sales Excellence, Maria Dueholm Sørensen, fortæller først i 5 videoklip om sin egen baggrund, den løbende opfølgning på salget, varespejl mv.

Herefter fortæller Head of Operationel Excellence, Aske Krohn I 3 videoklip om sin egen baggrund, løbende opfølgning af omkostninger mv.

Group Head of Product Management, Sisse Baungård Thomsen, fortæller i 10 interviews om sin egen baggrund, koncept og mølgrupper, marketingskanaler, PR-strategi mv. Desuden finder I en brugerundersøgelse herunder

Social media ansvarlig, Jonas Berg, fortæller i 5 interviews om sin egen baggrund, Some strategi, Big data mv.

CEO, Jason Cotta, fortæller i 6 interviews om butikker og lokationer, prisstrategi, segmentering mv.

Butikschef Ny Østergade, København, Frederikke Rasmussen, fortæller i 6 interviews om sin egen baggrund, indretning af butikker, sortiment, valgkriterier mv.

---

Virksomhedskarakteristik
Lagkagehuset blev fusioneret i 2008 af to bagerier, som var tidligere ejet af Ole Kristoffersen og Steen Skallebæk.

De to bagerier er siden blevet til en stor og anerkendt bagerkæde, som i dag er kendt som Lagkagehuset på dansk plan.

Lagkagehuset er i dag ejet af kapitalfonden Nordic Capital. Bagerkæden og har i alt 84 butikker i Danmark fordelt over henholdsvis Sjælland, Fyn og Jylland. Derudover har lagkagehuset fortaget sig en internationalisering med butikker i henholdsvis London og New York.

Lagkagehuset er både en produktions- og servicevirksomhed. Forretningen står selv for hele deres produktion samt deres salg og service.

De bager og producere selv deres produkter enten i butikkerne eller på deres fabrikker og kører det ud til butikkerne og morgenen, så de kan sikre kunderne friskhed og kvalitet.

Derudover er det en service virksomhed, fordi de tilbyder service i deres egne butikker, og tilbyder et café koncept.

Lagkagehuset har et smalt, dog dybt sortiment. De tilbyder i deres forretninger et stort udvalg af kager og brød, derudover serverer kaffe og to go mad.

Lagkagehuset vægter højt at kunne tilbyde kunderne høj kvalitet og god service, samt skabe en god stemning for kunderne.

Dette har de gjort ved blandt andet at skabe en cafe stemning i deres forretninger, hvor kunder kan nyde deres kaffe eller stykke bagværk, som tidligere nævnt.

Lagkagehuset befinder sig primært på B2C, men også på B2B marked. B2C ser vi i deres egne butikker, hvor deres produkter distribueres direkte til konsumenten uden noget mellemled.

Derudover befinder lagkagehuset sig også på B2B marked i form af de levere brød og bagværk til udvalgte dagligvarebutikker, såsom butikken nemlig.com.

Lagkagehuset henvender sig til flere forskellige målgrupper, dog primært til den kvalitetsbevidste forbruger. Den kvalitetsbevidste forbruger kan både være folk med en høj indkomst

og som prioritere at gå i lagkagehuset og købe sit brød. Men herudover henvender lagkagehuset sig også til den kvalitetsbevidste studerende, da de tilbyder en rabat til studerende.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu