Lagkagehuset | Erhvervscase | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
Indholdsfortegnelse
Analysefasen
- (KSF) Kritiske succesfaktorer: 4
- Kritiske succesfaktorer:
- Kritiske succesfaktorer:
- Kritiske succesfaktorer:
Udfordringer
- Udfordring 1 - 5
- Udfordring 2 - 5
- Udfordring 3 - 7
Løsningsforslag
Konsekvenser
Metodeafsnit
BMC: 10
Mission, vision og ide 11
Brancheanalysen (Porters5F): 11
Omverdensanalyse-fjernmiljø/ PESTEL: 12
4 p’er 13
Værdikæden: 14
SWOT-analyse 15

Uddrag
Virksomhedsportræt
Lagkagehuset er en bagerkæde, som Ole Kristoffersen og Steen Skallebæk i fællesskab skabte i 2008.

De to har tilsammen skabt designet og konceptet som vi kender det i dag. Lagkagehuset er en produktionsvirksomhed, som producerer og sælger brød, kage, kaffe, kolde drikke og andre måltider.

Virksomheden er førende inden for bagerbranchen og er blevet en stor konkurrent for andre cafeer og bagere i Danmark.

Lagkagehuset bevæger sig både på B2B og B2C markedet, men befinder sig primært på B2C markedet.

B2C opfylder de igennem deres 107 butikker fordelt rundt over hele landet, hvor deres produkter distribueres direkte til kunden.

B2B opfylder de ved at de har en aftale om levering af brød samme dag til nogle udvalgte supermarkeder og til www.nemlig.com, som er deres mellemhandlere.

Metodeafsnit
Vi har udarbejdet en synopsis ved hjælp af modeller som bmc, værdikæde, de fire p’er, swot

pestel og regnskabsanalyse, så vi har kunne få et indblik i den interne og eksterne del af virksomheden.

Ud fra disse udarbejdede modeller har vi fundet vores ksf’er og udarbejdet udfordringer samt løsninger.

Vi har igennem hele opgaven benyttet både kvantitativ og kvalitativ metode, da vi har brugt artikler, interviews på fra DEG og fra youtube, økonomiske nøgletal og økonomiske rapporter, da vi udarbejdede vores analyse.

Vi har den kvalitative metode, da vi får andre personers fortolkninger og analyser af økonomiske forhold. Vi bruger også den kvantitative metode da vi bruger præcise nøgletal.

Vi har derudover været kildekritiske gennem vores analyser. Vi har hovedsageligt brugt det udleverede materiale i form af videoer fra virksomheden, men også undersøgt virksomheden ved hjælp af deres egen hjemmeside.

Analysefasen
(KSF) Kritiske succesfaktorer:

1. Kritiske succesfaktorer: Høj kvalitet
Lagkagehuset vil kvalitetsmæssigt gerne ligge højere end traditionelle bagere

det er også noget af det som gør at de har højere omkostninger, da de bruger nogle andre materialer, modsat traditionelle bagere.

Det er også det som gør at lagkagehuset kan komme afsted med at have nogle mere eksklusive produkter med højere priser.

Vi har fundet denne ksf ud fra de 4 p’er og mission vision og ide. Under produkt i de 4 p’er har vi udarbejdet ved vi de laver kvalitet bagværk og ligger i den dyre prisklasse og er derfor et high end produkt.

Under mission, vision og ide, er deres ide at de gerne vil have kunderne skal have kompromisløse smagsoplevelser og dette vil de opfylde via blandt andet den høje kvalitet.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu