Lagkagehuset | Erhvervscase | 10 i karakter

Indholdsfortegnelse
1.Virksomhedskarakteristik ………………………..…………………………..…...3

2.Kritiske succesfaktorer…………....………………………………..…………...….3

3.SWOT-opstilling………………………………………...……..……………...…….4

4.Udfordring 1………………….…………………………………......……………....5
- 4.1Handlingsforslag til udfordring 1………….…………………………….5
- 4.2Konsekvenser til udfordring 1………....…………………………………...5

5.Udfordring 2…………………………………………………………...………..…..6
- 5.1Handlingsforslag til udfordring 2………….…………………………….6
- 5.2Konsekvenser til udfordring 2…….……………………………………..6

6.Metodeovervejelser………………………………………….………………...7

7.Kildeliste……………………………………………………..……………..…..…...7

8.Bilag………………….………………………………………………..………….…8

Uddrag
Lagkagehuset er en dansk produktions og servicevirksomhed, som blev skabt af Ole Kristoffersen og Steen Skal-lebæk i 2008.

Lagkagehuset producere og sælger primært, brød, kage og kaffe, i Danmark, Usa og England. I dag har de 102 butikker spredt ud i Danmark, samt 13 i London og 3 i New York.

〖^1〗 I de internationale butikker kaldes butikken for “Ole & Steen”, da dette er nemmere at, udtale for engelsksprogede.

Prisen på deres produkter er højere end gennemsnittet i branchen. Det skyldes høj kvalitet og deres ønske om at, positionere sig som en high-end kæde.

Lagkagehuset har formået at skabe et eksklusivt produkt, til forbrugere med høje forventninger. Det har de med produkter af høj funktionel og imagemæssig kvalitet

god personlig service, genkendeligt brand, central beliggenhed og dybt sortiment, som er friskt hele dagen.

Lagkagehuset er et high-end brand, som også sætter fokus på indretning og nyfortolkninger på de klassiske bageriprodukter.

Der er mange konkurrenter inden for bagerbranchen. Deres største konkurrenter i Danmark er Guldbageren og Emmerys

disse har ikke lige så mange butikker på landsplan, men de dækker de samme behov. I den brede konkurrence kan man redegøre for at cafeer og supermarkeder også dækker behovet.

I 2019 omsatte de for lige under en milliard, hvor de året før tjente 880 mio.〖^2〗 Lagkagehuset er altså i fortsat vækst hele tiden.

De har de seneste år haft travlt med at, få flere butikker på verdenskortet, og de ønsker fortsat at, ekspandere deres forretning til nye markeder.

---

Lagkagehuset er startet med internationalisering, men de har stadig vækstplaner. Lagkagehuset ser proaktive interne muligheder i forhold til ambitioner om vækst

men også reaktive udfordringer i forhold til sæson udfordringer.3 Lagkagehuset har også et produkt der er egnet til eksport, til lande der har en brødkultur

derudover har de også muligheder for at tilpasse deres produkt til deres nye eksportmarked med brød der passer ind i det nye eksportmarkeds kultur.

Lagkagehuset er ejet af en kapitalfond, der er villig til at indskyde mere kapital, derudover er de en veletableret virksomhed

med en milliard omsætning, derfor vil de, med en stabil økonomi, få gode muligheder i tilfælde af de skal ud og skaffe kapital.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu