Lagkagehuset Case | Afsætning A Opgave

Indledning
Jeg har til at karakteriserer virksomheden brugt ”STIKORD TIL VIRKSOMHEDSKARAKTERISTIKEN” (Vedlagt bilag 1).

Til denne virksomhedskarakterstik bliver der anvendt begreber, som vi ikke er blevet introduceret til endnu, men her bruger jeg dem jeg kender og ved.

Det er en fordel at bruge netop denne, da det giver en meget struktureret gennemgang af virksomhedens interne situation.

I 2008 fusionerede Skallebæk som vi kender fra Haderslev og Lagkagehuset på Christianshavn. Disse to bagerforretninger var begge succesfulde, og grundlæggerende Ole og Steen havde begge en fælles passion for at revolutionere bedre bagværk til danskerne, hvilket er grunden til at de i år 2008 indgik et samarbejde.

Lagkagehuset ønsker at forene det traditionelle bagværk med en hyggelig cafe, hvor folk kan nyde deres brød, kage og andre små måltider.

I 2016 ville de prøve kræfter af på det internationale marked, så derfor valgte de at åbne deres første butik uden for Danmarks grænser, nemlig en butik i London under navnet ”Ole og Steen, og senere i 2019 åbnede de lagkagehusets butik nummer 100 i New York.

Virksomheden er en produktions- og detailvirksomhed og en del af bager- og konditorbranchen, som både producere og sælger brød, kager og små måltider såsom salater og sandwichs.

De befinder sig både på B2C-markedet hvor de sælger deres produkter i deres forretninger, men også på B2B markedet hvor de sælger deres produkter videre til f.eks. Nemlig.com...

Indholdsfortegnelse
OPGAVER: 2
1. KARAKTERISER KORT VIRKSOMHEDEN LAGKAGEHUSET: 2

2. UDARBEJD EN VÆRDIKÆDEANALYSE AF LAGKAGEHUSET: 2
- Produktudvikling (R&D): 3
- Produktion: 3
- Marketing: 4
- Salg og service: 4
- Konklusion: 5

3. UDARBEJD EN OMVERDENS-ANALYSE AF LAGKAGEHUSET: 5
- Den afhængige omverden: 5
- Den uafhængige omverden: 6

4. MED UDGANGSPUNKT I DINE ANALYSER BEDES DE UDARBEJDE EN SWOT-ANALYSE OG VURDER LAGKAGEHUSETS SITUATION: 8

KILDEFORTEGNELSE: 9

BILAGSLISTE: 10

Uddrag
Marketing:
Promotionen i Lagkagehuset er forholdsvis lille. De er på sociale medier såsom Facebook og Instagram, hvor de deler billeder og videoer omkring nye produkter, konkurrencer og reklamevideoer.

Den største med mest effektive faktor når det kommer til markedsføring er beliggenheden af deres butikker, da dette også er med til at afgøre kundemængden i butikkerne.

Mange af butikkerne ligger på gadehjørner, hvor man kan se bageriet i det ene vindue og caféen, hvor kunderne sidder og nyder deres mad.

Dette er med til at tiltrække nye kunder, som i mange tilfælde vil foretage et impulskøb og fremover vil ende med at være en fast kunde hos Lagkagehuset.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned
  • Adgang nu og her
  • 20 Downloads
  • Ingen binding
  • Let at opsige
  • Adgang til rabatter
  • Læs fordelene her
Få adgang nu