Lagkagehuset AS | Erhvervscase | 12 i Karakter

Indholdsfortegnelse
Virksomhedskarakteristik 1
Business Model Canvas 1
Kritiske succesfaktorer 1
Virksomhedens udfordringer 2
Løsningsforslag 3
Metodeovervejelse 4
Kildeliste 5
Bilag 6

Uddrag
Lagkagehuset A/S er et Aktieselskab fra 1991, hvis formål er at producerer og udvikle unikke bager produkter. Ved slutningen af 2019 havde virksomheden en bruttofortjeneste på kr. 485.798 og et resultat før skat på kr. -130.476.

Virksomhedens mission og værditilbud er at tilbyde kvalitetsprodukter som giver samvær, hygge og udvikle det traditionelle billede af en bager.

Lagkagehuset A/S målgruppe er 25+ år og et rådighedsbeløb højere end gennemsnittet. Virksomheden benytter sig af red Ocean strategien.

Lagkagehuset er en markedsleder, indenfor markedet for high end bagervarer. Deres produkter er kvalitets bagervarer og drikkevarer, til enhver lejlighed. Produkterne er tilgængelige i deres shop and shop koncepter

samt via deres click & collect via app’en ”Lagkagehuset”. Lagkagehuset A/S promoverer sig på sociale medier, events og igennem samarbejder med deres shop & shop partnere.

---

I arbejdet med casen har vi anvendt kvantitativ til at omsætte deres årsregnskaber til analyse og til viden omkring den økonomiske situation.

Den kvalitativ metode er også brug i forbindelse med videomaterialet samt informationssøgning på internettet, dog med henblik på kildekritik. Ud fra videomaterialet blev KSF’erne bestemt, hvorefter benyttede os af teorier fra modeller

hvor vi har analyseret relevant data omkring Lagkagehuset A/S. SWOT-analysen blev brugt som en opsamling på alle analyser

hvorfra vi udarbejdet 3 udfordringer for virksomheden. Selve arbejdsprocessen var skemalagt, med daglige møder og opsamlinger samt organisering af arbejdsfordelingen.

---

For at fortsætte fra den tidligere beskrevet politik og lovgivning, så påvirker det Lagkagehuset på den måde, at det kan være medvirkende til at supermarkederne vinder flere markedsandele, da de nu kan åbne tidligere og dermed komme ind på et andet marked.

Flere supermarkeder har enten bake off eller deres egen bager. Flere af dagligdagskæderne har også etableret et samarbejde med brødproducenter som Kohberg og Pågen om at få friskbagt brød til butikken hver morgen.

Lukkeloven har også været medvirkende til at flere discountbutikker er gået mere offensivt til værks, og kunderne har fået større mulighed for at handle efter behov.

Sådan får du adgang til hele dokumentet

Byt til nyt Upload en af dine opgaver og få adgang til denne opgave
  • Opgaven kvalitetstjekkes
  • Vent op til 1 time
  • 1 Download
  • Minimum 10 eller 12-tal
Premium 39 DKK pr måned Få adgang nu